افزایش 1.5 درجه ای دمای هوا در استان گلستان ، امیدی به پر شدن سد ها تا انتها فصل بهار نداریم

به گزارش سرگرمی های محبوب، مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: در فروردین سال جاری نسبت به بلندمدت 85 درصد کاهش بارش و 1.5 درجه افزایش دما رخ داد.

افزایش 1.5 درجه ای دمای هوا در استان گلستان ، امیدی به پر شدن سد ها تا انتها فصل بهار نداریم

به گزارش گروه استان های سرگرمی های محبوب، نوربخش داداشی، مدیرکل هواشناسی گلستان درخصوص پیش بینی بارش ها در این استان اظهار کرد: در فروردین سال جاری نسبت به بلندمدت 85 درصد کاهش بارش و 1.5 درجه افزایش دما رخ داد.

داداشی اعلام کرد: طی این مدت بیش از سه مرحله دمای هوا به 35 درجه سانتیگراد (دمای تابستانه) رسید و این مسأله پوشش برف را به 72 کیلومتر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: تا نیمه تیرماه هم شاهد کاهش بارندگی و افزایش دما و تبخیر خواهیم بود و از نیمه تیر تا سرانجام شهریور افزایش بارندگی داریم که بارش ها به صورت رگباری است.

وی با اشاره به اینکه به علت خشکسالی انباشته سال گذشته، سال سختی برای ذخایر آبی به ویژه در تابستان خواهد بود، اضافه کرد: در سال های گذشته تا نیمه خرداد و اردیبهشت، ذخایر برفی وجود داشت که هم اکنون این منابع را از دست داده ایم.

داداشی گفت: سد های گلستان باید در فصل بهار باید آبگیری شده و، چون بارش ها کم است و منابع برفی هم نداریم امیدی به پر شدن آن ها نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش 1.5 درجه ای دمای هوا در استان گلستان ، امیدی به پر شدن سد ها تا انتها فصل بهار نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 1.5 درجه ای دمای هوا در استان گلستان ، امیدی به پر شدن سد ها تا انتها فصل بهار نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید