دریاچه کیندی قزاقستان ، جاذبه ای شگفت انگیز در میان جنگلی رویایی

به گزارش سرگرمی های محبوب، دوستان و همراهان خبرنگاران همواره سراغ مکان های تماشای دنیا را که دارای دریاچه و یا جنگل است از ما می گیرند ما در اینجا به شما بهشتی را معرفی می کنیم که در آنجا دریاچه و جنگل را باهم خواهی دید جایی که شما در آن از تماشا مناظرش شگفت زده خواهید شد. بهشتی که از آن صحبت می کنیم زیاد از ما دور نیست در همین همسایگی خودمان قرارداد جایی در کشور قزاقستان در نزدیکی شهر آلماتی واقع شده. اما چه چیزی چنین بیننده را به شگفتی وا می دارد؟ صدسال پیش زلزله در آن منطقه می آید که موجب ریزش سنگ ها و سبب تشکیل دریاچه کیندی قزاقستان می گردد زلزله ها که همواره صحنه نه چندان قشنگی رقم می زند اما این بار آن چنان شاهکاری را در میان جنگل های کاج قزاقستان رقم زده آمد که کمتر همتایی را می توان برای آن در میان جاذبه های تماشای دنیا پیدا کرد.

دریاچه کیندی قزاقستان ، جاذبه ای شگفت انگیز در میان جنگلی رویایی

دریاچه کیندی

بگذارید کمی جزئی تر این حادثه طبیعی که جاذبه های تماشای دنیا است را مرور کنیم یک قرن پیش زلزله منطقه به شدت تکان می داد انبوهی از سنگ و خاک به سمت تنگنایی کوهستانی سرازیر شد و سدی را به وجود آورد که باران های فراوان منطقه آن را لبریز از آب کردند و این آب بالا آمدنش درباجهی زیبای کِیندی (Kaindy Lake) پدید آورد. کیندی واژه ای است که در زبان قزاق ها به دریاچه درخت توس ترجمه می گردد دریاچه که کوچک بودن آن را از وسعت 400 متری آن می شد فهمید اما عمق 30 متری آن در برخی نقاط نشانده شگرف بودن آن است. این دریاچه و جنگل محیط بر آن در 129 کیلومتری شهر آلماتی قزاقستان قرار گرفته و ارتفاع آن از سطح دریا دو هزار متر است و از مکان های تماشای دنیا است. با وجود گذشت یک قرن از زیر آب رفتن درختان اما هنوز برخی از آن درختان هنوز قامتشان خم نگشته و همین درختان از بیرون زده از آب چنان صحنه ای را برای شما ایجاد می نماید که تا آن موقع فقط در فیلم ها دیده بودید این درختان همانند نیزه های بزرگی که در آب فرورفته باشند زیبایی این دریاچه در قزاقستان را دوچندان نموده اند.

جاذبه های تماشای دنیا و قزاقستان

اجازه دهید شگرف بودن این دریاچه میان جنگل را با توصیف آن در هنگام سرما و مه برایتان قابل لمس تر کنم زمانی که توده های مه بر فراز دریاچه فرود می آیند و به درون درختان برجای مانده از تاریخ غلط می خورند آن چنان چشم انداز ای را برای شما رقم می زنند که شما را برای تشخیص واقعیت و رؤیا به شک می اندازند و در زمان سرما یخ زدن دریاچه نیز به همان زیبایی فروآمدن مه است اما بسیار متفاوت. شاید برای بسیاری راز این ماندگاری صدساله جالب باشد به طورمعمول این گونه درختان جنگلی به فاصله چند سال از بین می روند اما راز این مقاومت یک سده ای چه می تواند باشد پاسخ دمای این دریاچه است دمایی که به ندرت به بالاتر از 6 درجه سانتی گرد می رسد. نکته جالب دیگری که در خصوص دریاچه کیندی قزاقستان این است که آب آن آن قدر شفاف و زلال هست که شما برای تماشا عمق دریاچه لازم نیست حتماً به وسط دریاچه کیندی قزاقستان بروید.

منبع: همگردی

به "دریاچه کیندی قزاقستان ، جاذبه ای شگفت انگیز در میان جنگلی رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه کیندی قزاقستان ، جاذبه ای شگفت انگیز در میان جنگلی رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید