برنامه تازه وزارت صمت برای تنظیم بازار کالا های اساسی

به گزارش سرگرمی های محبوب، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ابزار ها و سیاست های تنظیم بازار از حلقه اول فراوری تا حلقه آخر توزیع با مدیریت هوشمند انجام می گردد.

برنامه تازه وزارت صمت برای تنظیم بازار کالا های اساسی

به گزارش گروه اقتصادی سرگرمی های محبوب، صدیف بیک زاده در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: ابزار ها و سیاست های تنظیم بازار از بخش پولی و اقتصادی گرفته تا کالا های نهایی ومصرفی شکل هوشمند به خود گرفته است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزات صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: تغییرات در یکی دو ماه اخیر علاوه بر تغییرات مدیریتی، تغییرات ساختاری را هم شامل می گردد.

بیک زاده توضیح داد: کارگروه هایی در ساختار تشکیل شده است و سیاست ها و تنظیم بازار از فراوری تا توزیع شکل تازهی به خود گرفته است. برنامه ریزی فراوری، تنظیم تا نظارت در واقع زنجیره کامل در برنامه تازه تحت پوشش است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اصلاح نظام قیمت گذاری و کنترل های پیشینی و پسینی در برنامه تازه دنبال می گردد.

وی اضافه نمود: سعی می گردد قیمت ها با توجه به اهمیت کالا ها بر اساس کمترین دخالت معین گردد.

صدیف بیک زاده گفت: دستورالعمل تازه با مطالعات میدانی اجرا شده است و سعی می گردد به صورت سیستمی کنترل و نظارت گردد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اضافه نمود: تمام فراوری نمایندگان و اصناف با سیستم هوشمند در دسترس هستند و هر گونه افزایش قیمت رصد می گردد.

وی بیان نمود: حلقه اول یعنی فراوری تا حلقه آخر یعنی توزیع به صورت هوشمند تحت نظارت بازرس ها هستند و بحث خود تنظیمی و نظارت مردمی هم در این سامانه دیده شده است.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران نیز در این برنامه گفت: اصناف در تصمیم سازی و تصمیم گیری دخالتی ندارد، اما بعد از ابلاغ ما اجرا می کنیم.

وی با بیان اینکه کمبود کالا در بازار نداریم، اما گرانی و گرانفروشی در بازار داریم، اضافه نمود: ما در گرانی دخالتی نداریم، اما با گرانفروشی برخورد می کنیم.

قاسم نوده فراهانی گفت: به واحد های صنفی و بازرسان قیمت های تعینی ابلاغ می گردد و ما بر اساس این برنامه ابلاغی عمل می کنیم.

رئیس اتاق اصناف تهران اضافه نمود: بعضی دستگاه ها و ارگان ها درباره واحد های صنفی بدون پروانه با ما همکاری نمی نمایند.

فراهانی گفت: سیستم هوشمند رصد و نظارت هنوز کامل نشده و لازمه خوب اجرایی شدن این سیستم آموزش است.

وی اضافه نمود: این سیستم در بعضی کالا ها انجام می گردد و در بعضی کالا ها انجام نمی گردد. این سامانه باید به صورت یکپارچه در تمام استان ها ابلاغ گردد.

محمدعلی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی هم در این برنامه اضافه نمود: تصمیم نظارت هوشمند در یک مجموعه یکپارچه اگر اجرایی گردد خیلی از مسائل حل خواهد شد، اما این پیچیده و زمانبر است.

وی اضافه نمود: بعضی از واحد های صنفی در این سامانه نیستند و کنترل آن ها در این سامانه مشکل خواهد شد از طرفی هیچ الزامی نداریم که واحد صنفی کالایی را عرضه کند.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بعضی کالا ها قیمت می خورند و ما مسئله ای نداریم اگر بالاتر از آن فروخته گردد، نوعی گرانفروشی است؛ مشکل در کالا هایی است که قیمت نمی خورند، مثل میوه ها.

وی اضافه نمود: مشکل دیگر سامانه یکپارچه، کالا های خدماتی است، این خدمات مرجع قیمت گذاری یکسانی ندارند و نظارت بر این ها مشکل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برنامه تازه وزارت صمت برای تنظیم بازار کالا های اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه تازه وزارت صمت برای تنظیم بازار کالا های اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید