تمیز کردن هود آشپزخانه

به گزارش سرگرمی های محبوب، هودهای آشپزخانه می توانند به محلی برای تجمع چربی تبدیل شوند، بنابراین ضروری است که تمیز کردن هود آشپزخانه از لکه چربی و گرد و خاک را جدی گرفته و آن را جزو برنامه های خانه داری خود قرار دهیم. تمیز کردن چربی روی هود شاید کار سختی به نظر برسد، اما می توانید در این مقاله با نحوه تمیز کردن هود آشپزخانه با جوش شیرین، سرکه و مواد شوینده دیگر آشنا شوید.

تمیز کردن هود آشپزخانه

نحوه تمیز کردن هود آشپزخانه از لکه چربی

به گزارش سرگرمی های محبوب به نقل از استادکار، برای تمیز کردن هود آشپزخانه از لکه چربی می توانید از روش های مختلفی بهره بگیرید. هودها از آنجا که با فرآیند پخت وپز غذا ارتباط مستقیمی دارند و بوی نامطبوع و چربی و رطوبت را از فضای آشپزخانه دور می نمایند، احتیاج به تمیز کردن دارند؛ چرا که می توانند خود به بستری از آلودگی و کپک تبدیل شوند. در زیر روش های مختلف این کار برای شما گردآوری شده است.

تمیز کردن هود آشپزخانه با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از موادی است که می توان آن را به صورت خمیر یا اسپری درآورد و برای تمیز کردن هود آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. مقداری جوش شیرین و آب را با هم ترکیب کنید و آن توی یک شیشه اسپری بریزید یا به صورت خمیر درآورید. می توانید محلول را مستقیم روی بدنه هود اسپری کنید یا خمیر را با استفاده از یک تکه مسواک روی بدنه بکشید تا لکه های چربی را پاک کند. برای هودهای استیل و شیشه ای می توانید با یک اسکاچ پارچه ای نرم چربی ها را با این محلول پاک کنید.

مقداری جوش شیرین و آب را با هم ترکیب کنید و آن را روی هود اسپری کنید.

تمیز کردن هود آشپزخانه با سرکه

در این روش از سرکه به عنوان قوی ترین پاک نماینده چربی هود در میان شوینده های خانگی و طبیعی بهره می گیریم. برای انجام این روش سرکه را به اندازه مساوی با آب در شیشه ای ریخته و روی بدنه و فیلترها اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند تا چربی ها را در خود حل نماید. با دستمالی مرطوب بقایای چربی و گرد و غبار روی هود را پاک کنید. پس از آن با یک دستمال میکروفایبر به آرامی لکه ها و رد چربی توام با سرکه را پاک کنید و هود خود را برق بیندازید.

سرکه می تواند به خوبی چربی های هود را در خود حل نماید.

تمیز کردن هود آشپزخانه با مواد شیمیایی و شوینده

گاهی اوقات چربی های موجود بر روی هود آنقدر سخت شده اند که برای تمیز کردن آن ناچارید دست به دامان مواد شیمیایی موجود در بازار شوید. یکی از این مواد همان مایع ظرفشویی خودمان است که می تواند به عنوان یک پاک نماینده قوی مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری دیگر نیز پودر لباسشویی را پیشنهاد می نمایند که می تواند به درخشندگی هود نیز یاری کند. اسپری های چندمنظوره و گازپاک کن ها نیز از جمله مواد لازم برای تمیزکاری هود هستند.

این اسپری ها قدرت آن را دارند که تمام چربی ها را از سطح هود شما قلع و قمع نمایند. همچنین در بازار مواد شوینده، موادی به نام تترا موجود است که می توانید از آنها به عنوان قوی ترین پاک نماینده چربی هود برای تمیزکاری قسمت های شیشه ای یا استیل هود آشپزخانه بهره ببرید. فقط دقت کنید که از این مواد برای پاک کردن هودهایی که بدنه پلاستیکی دارند، استفاده نکنید.

مایع ظرفشویی می تواند به عنوان یک پاک نماینده قوی مورد استفاده قرار گیرد.

شستشوی فیلتر آلومینیومی هود

یکی دیگر از بخش های مهم تمیزکاری هود، تمیز کردن فیلتر آلومینیومی هود استیل است که باید به صورت دوره ای انجام گردد. فیلترها با توجه به میزان استفاده شما ممکن است هر یک ماه یک بار کثیف گشته و احتیاج به تعویض داشته باشند. در هودهایی که داکت خروجی نداشته و از فیلتر زغالی استفاده می نمایند، فیلتر را باید هرزگاهی نسبت به میزان استفاده تعویض کنید. همچنین بسیار از هودهای استیل یک بخش آهنی در قسمت فیلتر دارند که احتیاج است آن را با احتیاط درآورده و بشویید.

در زیر نحوه انجام این کار برای شما توضیح داده می گردد.

تمیز کردن فیلتر هود استیل

سینک ظرفشویی خود را با آب گرم پر کنید. اکنون قسمت آهنی فیلتر هود استیل را خارج نموده و در آب داخل سینک غوطه ور سازید. می توانید از پودر لباسشویی یا شوینده ای قوی تر مانند گازپاک کن نیز برای این منظور استفاده نمایید و بگذارید فیلترها حداقل یک ربع داخل این محلول بمانند. سپس با یک اسکاچ روی بدنه آهنی فیلتر را تمیز کنید یا برای لکه های سخت تر مسواک را امتحان نمایید. در خاتمه فیلترها را با آب سرد شسته و بگذارید خشک گردد.

بعضی روش های دیگر مانند گذاشتن فیلتر در قابلمه ای عظیم و جوشاندن آن با آب جوش و جوش شیرین را پیشنهاد می نمایند. در نهایت بهتر است آب چربی دار این هود را به جایی خارج از سینک مانند زیر باغچه خالی کنید.

با یک اسکاچ روی بدنه آهنی فیلتر را تمیز کنید یا برای لکه های سخت تر مسواک را امتحان کنید.منبع: جام جم آنلاین

به "تمیز کردن هود آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمیز کردن هود آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید