خبرنگاران خسرویار: هر فرد در بحران کرونا باید یک مدیر باشد

به گزارش سرگرمی های محبوب، بجنورد- خبرنگاران- دبیر انجمن کوراش کشور گفت: در مقطع کنونی که کشور ما درگیر بحران و شیوع ویروس کرونا است و البته در مدیریت بحران با کمبودهای زیادی روبرو است، هر فرد ایرانی باید مانند یک مدیر عمل کرده و به فکر تامین سلامت خود و اطرافیان خود باشد.

خبرنگاران خسرویار: هر فرد در بحران کرونا باید یک مدیر باشد

کوروش خسرویار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سرگرمی های محبوب که در قالب پویش سهم من در بحران کرونا صورت گرفت، با اشاره به کمبودهای فراوان در جهت پیشگیری از این بیماری از ماسک و مواد ضدعفونی کننده تا سایر اقلام بهداشتی، مهمترین راه چاره موجود را قرنطینه شهرهای آلوده و اجازه ندادن به افراد برای تردد در سطح شهر تا زمان کنترل این بیماری ذکر کرد.

داور سه ستاره بین المللی و دبیر کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش، اظهار داشت: از آنجا که ورزشکاران در جامعه مقبولیت و محبوبیت خوبی در بین شهروندان دارند و به عنوان یک الگوی خوب پذیرفته شده اند، می توانند نقش موثری در ترویج عملی فرهنگ درست مقابله با این بیماری داشته باشند.

وی یادآور شد: ورزشکاران می توانند با رعایت رفتار مناسب و نکات بهداشتی و موارد ضروری، نسبت به آموزش نکات بهداشتی و ترویج آن در بین شهروندان نیز بسیار موثر واقع شوند.

دبیر انجمن کوراش کشور با تاکید بر شست و شوی مکرر دست ها و به خصوص به تاخیر انداختن سفرهای غیرضروری، ماندن در خانه را برای پیشگیری از گسترش دامنه این بیماری حیاتی دانست و گفت: ورزشکاران به عنوان قشری موثر می توانند با تهیه اقلام بهداشتی برای خانواده ها و اقشار نیازمند و مدیریت روانی اطرافیان و اطلاع رسانی به موقع، سهم خود را در زمینه مسوولیت اجتماعی به خوبی ایفا کنند.

وی گفت: در شرایط فعلی کشور که هنوز داروی قطعی یا واکسنی برای این بیماری تولید نشده است و امکان دارد این ویروس در ماه های آینده همچنان مهمان ناخوانده کشورمان باشد، انجام کلیه امور زندگی جاری و کاری، در عین پیشگیری و کنترل بیماری، مهمترین وظیفه شهروندان از جمله جامعه ورزش خواهد بود.

خسرویار از جمله راه چارههای انجام گرفته در این میان برای مقابله با این بیماری، ساخت بیمارستان های صحرایی، تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و برخی ادارات، تب سنجی شهروندان، مقابله با شایعات و اخبار غیرواقعی، توزیع ماسک میان ادارات و سازمان ها، نوبتی کردن کارخانه ها، ارائه رایگان خدمات درمانی، گذشت از اجاره توسط صاحب خانه ها و یا سخت نگرفتن آنان بر مستاجران را اقداماتی بسیار مطلوب خواند که باید ادامه یابد.

بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا دیروز - یکشنبه- 52 تن در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده و 5 نفر نیز جان باخته بودند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خسرویار: هر فرد در بحران کرونا باید یک مدیر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خسرویار: هر فرد در بحران کرونا باید یک مدیر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید