خبرنگاران ربیعی: دولت برای رفع موانع فعالیت نهادهای مدنی تلاش می کند

به گزارش سرگرمی های محبوب، تهران - خبرنگاران - دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با اشاره به شکل گیری خیر جمعی در حوزه های مختلف در کشور، گفت: دولت تدبیر و امید تلاش کرده علاوه بر ایجاد تسهیلات لازم، موانع فعالیت نهادهای مدنی و سازمان های مردم نهاد را بر طرف کند.

خبرنگاران ربیعی: دولت برای رفع موانع فعالیت نهادهای مدنی تلاش می کند

علی ربیعی روز جمعه در حاشیه بازدید چهار ساعته خود از پروژه مرکز خیریه جامع تخصصی توان بخشی اعصاب و روان امید فردا در گفت وگو با خبرنگار سرگرمی های محبوب، بر ضروت گسترش خیر جمعی در جامعه ایران به خصوص در دوران شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.

سخنگوی دولت گفت: دولت تدبیر و امید تا کنون در راستای توسعه و گسترش نهادهای مدنی تلاش کرده ضمن ایجاد تسهیلات لازم، موانع فعالیت این سازمان ها را بر طرف کند.

ربیعی اضافه کرد: فعالیت های زیادی در زمینه گسترش خدمات نهادهای مدنی در کشور اجرا شده؛ اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده که همه با هم و در کنار هم باید انجام دهیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: امروز شکل های مختلفی از نهادهای مدنی و سازمان های مردم نهاد در مدارس و دانشگاه با حضور خودجوش اقشار مختلف اجتماعی تحت عنوان خیر جمعی تشکیل شده و در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.

وی شرح داد: در گذشته تصور بر این بود که فقط بازاریان و کسبه و تجار در کارهای خیر حضور دارند، اما امروز شکل های متفاوتی از خیر جمعی در جامعه پدید آمده است که مفهوم کار خیر و نیک را تعمیق بخشیده اند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری به خیر جمعی در حوزه آموزش، مددکاری، مشاوره ها و کمک های فکری، توانمندسازی های مختلف، حضور فیزیکی در مناطق محروم اشاره کرد و اضافه کرد: در این سال ها خیر جمعی در فعالیت های فرهنگی و هنری هم در جامعه شکل گرفته است و هنرمندان و ورزشکاران کشور نیز در این عرصه ورود کرده اند.

ربیعی موسسه خیریه امید فردا را از تجربه های پیروز فعالیت نهادهای مدنی دانست و گفت: فعالیت این موسسه خلاء موجود در حوزه بچه ها، سالمندان و همچنین در حوزه بهداشت و سلامت روان را که پویایی جامعه به آن بسیار بستگی دارد، پوشش داده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با تاکید بر این که تمرکز و فعالیت در حوزه سلامت روان می تواند شروع شکل گیری یک حرکت خیر جمعی قرار گیرد، شرح داد: در صورت فقدان سلامت روان، سلامت جسمی افراد نیز در جامعه مورد تهدید و آسیب قرار می گیرد و حتی حوزه های آسیب اجتماعی گسترش می یابد.

ربیعی با اشاره به این که برای تکمیل پروژه مرکز تخصصی توان بخشی اعصاب و روان مرکز خیریه امید فردا، بیش از 22 میلیارد تومان هزینه شده است، ابراز امیدواری کرد که به زودی این طرح با شکل گیری خیر جمعی و با وجود مدیران و کارکنان و متخصصان مجرب به ثمر بنشیند و به جامعه هدف خود خدمات ارزشمندی ارائه کند.

فاز اول مرکز توانبخشی امید فردا، مردادماه به بهره برداری می رسد

دکتر مهرنوش کاوه مدیرعامل مرکز جامع درمان و توان بخشی اعصاب و روان امید فردا، نیز با بیا ن اینکه این موسسه از سال 1384 به عنوان یک مرکز توان بخشی برای خدمات دهی به بیماران فعالیت خود را در یک فضای استیجاری شروع کرده است اضافه کرد: این مرکز در شروع کار، فقط به دختران بیمار خدمات درمانی ارائه می کرد و پس از سه سال به یک مرکز شبانه روزی جامع و همچنین مراقبت در منزل برای آقایان و بانوان تبدیل شد و اکنون ظرفیت خدمات درمانی کنونی مرکز حدود 60 نفر است.

مدیرعامل موسسه امید فردا بیان نمود: طرح مرکز جدید که اکنون در حال احداث است با رعایت آخرین استانداردهای بین المللی در زمینی به وسعت 2هزار مترمربع و در زیربنایی حدود 10هزار مترمربع در منطقه 22 تهران قرار گرفته است که امیدواریم فاز اول آن در مرداد 99 افتتاح شود تا بتوانیم بیماران خود را از ساختمان استیجاری به این مکان منتقل کنیم و تلاش می کنیم این پروژه تا انتها سال 99 به بهره برداری کامل برسد.

وی گفت: بخش بزرگی از هزینه های خدمات درمانی به بیماران مرکز توسط خیرین تامین می شود و برخی را هم خانواده آنها تامین می کنند، اما هزینه نگهداری و خدمات این بیماران بسیار بالا است و معمولا خانواده ها نمی توانند این هزینه ها را به صورت کامل تامین کنند.

وی با بیان این که تا کنون بیش از 22 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، شرح داد: ما تا به امروز هیچ کمکی از دولت نگرفته ایم و تمام هزینه ها در خیر جمعی و توسط خیرین تامین شده است و دولت بیشتر نقش تسهیل کننده داشته است و امروز هم درخواست داشتیم که انشعابات لازم مانند: آب، برق و گاز برای راه اندازی فاز نخست طرح تسریع شود که دکتر ربیعی گفتند که موضوع را پی گیری می کنند.

مدیر عامل موسسه امید فردا با اشاره به شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: ما تمام پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت را به دقت را رعایت کردیم، کادر متخصص ما در مدت دو هفته در مرکز به صورت شبانه روزی حضور داشتند و به منزل نرفتند و با تلاش هایی که صورت گرفت هیچ کدام از خدمات گیرندگان ما به بیماری کرونا مبتلا نشدند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ربیعی: دولت برای رفع موانع فعالیت نهادهای مدنی تلاش می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ربیعی: دولت برای رفع موانع فعالیت نهادهای مدنی تلاش می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید