خودروی خودران نو Xpeng P5

به گزارش سرگرمی های محبوب، XPeng Motors سازنده خودرو های الکتریکی مستقر در چین برای اولین بار در آوریل سال گذشته سومین مدل تولیدی خود با نام XPeng P5 را معرفی کرد. این شرکت اکنون سدان الکتریکی P5 را در اروپا عرضه نموده است. این خودرو در چهار کشور اروپایی یعنی دانمارک، هلند، نروژ و سوئد پیش فروش می گردد.

خودروی خودران نو Xpeng P5

به گزارش سرگرمی های محبوب، این شرکت چینی تقریبا یک سال است که وارد بازار اروپا شده است. XPeng Motors در سال گذشته از سدان پرچمدار P7 خود در نروژ رونمایی کرد. راه اندازی خودروی الکتریکی در نروژ نشان دهنده اولین حضور این برند در بازار بین المللی بود. طراحی Xpeng P5 دنیای مانند نوع چینی است، اما ویژگی های آن به طور قابل توجهی با نسخه چینی فرق دارد.

Xpeng P5 اولین خودروی هوشمند دنیا است که به فناوری LiDAR در سطح خودرو مجهز شده است. فناوری Lidar یک فناوری سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب شده، فاصله را میزان می گیرد. Lidar مشابه رادار است و برخی اوقات نیز رادار لیزری نامیده می گردد. تفاوت اصلی لایدار و رادار در طول موج های تابشی مورد استفاده است.

رادار از طول موج های رادیویی استفاده می نماید، در حالی که لایدار طول موج های لیزری را به کار می برد. P5 اروپایی از فناوری Lidar برخوردار نخواهد بود؛ اما به Xpilot 2.5، سیستم پیشرفته یاری راننده Xpeng (ADAS) مجهز شده است که رانندگی خودران را به ارمغان می آورد. این ویژگی برای کار کردن به Lidar احتیاج ندارد. Xpeng در کوشش است تا برای جذب مخاطب از فناوری رانندگی اتوماتیک پیشرفته داخلی خود نیز استفاده کند.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "خودروی خودران نو Xpeng P5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی خودران نو Xpeng P5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید