دکوراسیون منزل رنگ فیروزه ای

به گزارش سرگرمی های محبوب، در دنیای امروزی دیگر استفاده از رنگ های خنثی و همیشگی مانند رنگ سفید ، قهوه ای ، کرم و طوسی برای طراحی دکوراسیون داخلی تکراری شده است و مردم خواستار فضاهایی مجذوب کننده تر با استفاده از رنگ های شیک و خاص هستند .

دکوراسیون منزل رنگ فیروزه ای

شرکت معماری و طراحی داخلی هیردانا امروزه توانسته است در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل بیشتر رنگ ها را با توجه به ویژگی ها و کاربردهای آنها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها وارد کند و برترین دکوراسیون داخلی منازل را با استفاده از آنها در ساختمان ها ایجاد کند .

یکی از این رنگهایی که به رنگ مورد علاقه مردم برای استفاده در دکوراسیون لوکس تبدیل شده است ، رنگ فیروزه ای است . این رنگ که از ترکیب رنگ سبز و آبی به دست می آید هم آرامش و ملایمت رنگ آبی را دارد و هم تازگی و طراوت رنگ سبز را منتقل میکند .

روانشناسی رنگ فیروزه ای

رنگ فیروزه ای در طیف های رنگی آبی قرار میگیرد و از این رو بسیاری از خاصیت ها و ویژگی های این رنگ را کسب نموده است .

کارشناسان در روانشناسی رنگ فیروزه ای به این نکته اشاره میکنند که این رنگ برای آرامش فکری و ذهنی بسیار مناسب است و انسان را از دغدغه ها و مشغله های روحی و فکری آزاد میکند و به همین علت است که رنگ فیروزه ای برای فضاهای مذهبی بسیار پرکاربرد است و برای گنبد ها و مناره ها از رنگ فیروزه ای استفاده میشود . هم چنین این رنگ در کنار آرامشی که ایجاد میکند بسیار شاداب و پر طراوت هم هست . علاوه بر آن رنگ فیروزه ای رنگی رمانتیک به شمار میرود و برای رنگ آمیزی و استفاده در منازل زوج های جوان بسیار عالی عمل میکند .

ترکیب های رنگی فیروزه ای

رنگ فیروزه ای به علت ماهیت سرد و گرمی که دارد میتواند برای ترکیب شدن با رنگ های دیگر بسیار عالی عمل کند . رنگ فیروزه ای در کنار رنگ های سبز و قهوه ای میتواند ابهت بیشتری پیدا کند و برای بازسازی اتاق خواب پسران بسیار مجذوب کننده باشد . هم چنین برای این که فضا جسورانه و پر هیجان باشد ترکیب رنگ فیروزه ای در کنار قرمز و نارنجی میتواند گزینه مناسبی باشد.

ترکیب رنگی زرد و فیروزه ای هم برای ست های مبلمان های فضاهای داخلی خانه بسیار فوق العاده عمل میکند و فضا را روشن تر و درخشان تر میکند و برای خانه های با پنجره های عظیم که نور طبیعی را وارد فضای خانه میکند توصیه میشود . هم چنین این رنگ در کنار رنگ طلایی هم زیبا عمل میکند. برای مثال استفاده از مبلمان به رنگ فیروزه ای به همراه دسته هایی طلایی برای فضای نشیمن یا استفاده از این ترکیب رنگی برای میز و جایگاه های قسمت غذاخوری میتواند فضایی مجذوب کننده را ایجاد کند .

رنگ فیروزه ای در طراحی دکوراسیون داخلی

رنگ فیروزه ای به علت این که یادآور آب است برای استفاده در سرویس های بهداشتی و حمام ها بسیار توصیه میشود . استفاده از کاشی های فیروزه برای طراحی دکوراسیون داخلی حمام ها میتواند فضایی مجذوب کننده و ملایم را ایجاد کند .

برای بازسازی منزل در فضاهای نشیمن هم این رنگ میتواند برای برجسته کردن و خاص کردن یک قسمت به کار رود . هم چنین این رنگ برای استفاده در جزئیات و به طور ترکیبی میتواند زیبا عمل کند . به طور مثال برای دسته های مبلمان خانه یا برای کوسن های مبلمان این رنگ میتواند ست های زیبایی را با رنگ های دیگر ایجاد کند و حضوری مختصر اما مفید را در فضای نشیمن ایجاد کند . هم چنین این رنگ رنگ محبوبی برای استفاده در فرش ها به تعداد میرود و حضور فرش هایی با رنگ غالب فیروزه ای میتواند به آرام کردن و ملایم کردن فضا مخصوصا در فضای نشیمن بسیار یاری کند .

منبع: هیرادانا

به "دکوراسیون منزل رنگ فیروزه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون منزل رنگ فیروزه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید