سناتور روس: مهم نه سخنان اردوغان، بلکه پاسخ پوتین به آن است

به گزارش سرگرمی های محبوب، مقام پارلمانی روسیه در تفسیر سخنان اردوغان درباره درخواستش از پوتین مبنی بر عدم مداخله در مناقشه کنونی بین ترکیه و سوریه، گفت: مسئله مهم، نه سخنان اردوغان، بلکه پاسخ رئیس جمهوری روسیه است که قطعاً مثبت نبوده است.

سناتور روس: مهم نه سخنان اردوغان، بلکه پاسخ پوتین به آن است

به گزارش گروه بین الملل سرگرمی های محبوب به نقل از خبرگزاری نووستی، آلکسی پوشکوف رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه در تفسیر سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره درخواست از ولادیمیر پوتین همتای روسی خود مبنی بر عدم مداخله در مناقشه کنونی بین ترکیه و سوریه، یادآور شد: مهمترین مسئله، نه سخنان اردوغان، بلکه این واقعیت است که رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به او چه گفته است.

این سناتور روس در توئیتر خود نوشت: اردوغان فاش کرد که در گفت وگوی تلفنی روز آدینه با همتای روسی خود، خواهان آن شده که طرف روسی سوریه را در مقابل ارتش ترکیه تنها بگذارد و در مناقشه کنونی بین ترکیه و سوریه دخالت نکند. البته رهبر ترکیه نگفته که ولادیمیر پوتین به او چه پاسخی داده است. و این مهمترین مسئله است که بطور قطع پاسخ مثبت نبوده است.

روز گذشته رجب طیب اردوغان، در حالی که در استانبول صحبت میکرد ، بیان کرد که نظامیان ترکیه نه به دعوت (بشار) اسد، بلکه به دعوت مردم سوریه به این کشور وارد شده اند و به همین دلیل آنها در آنجا باقی خواهند ماند تا زمانی که مردم سوریه خواهان ترکشان شوند.

پیش از این یوری اشویتکین نائب رئیس کمیته امور دفاعی دومای دولتی روسیه نیز اقدامات ترکیه در منطقه ادلب را تجاوز نامیده و بر ادامه حمایت های روسیه از ارتش سوریه در مبارزه قاطع با تروریست ها در منطقه ادلب تاکید نمود.

روسای جمهوری ترکیه و روسیه روز آدینه ، 28 فوریه (9 اسفند ماه) با یکدیگر مذاکرات تلفنی داشتند. بر اساس اطلاعات کرملین، طی این گفت وگو دو طرف توافق کردند تا به کوشش خود برای حل و فصل اوضاع ادلب سوریه ادامه داده و برای این منظور 5 یا 6 ماه مارس (15 الی 16 اسفند) در مسکو با یکدیگر ملاقات خواهند داشت.

روز شنبه (دیروز) وزارت خارجه روسیه بیان کرد که مقامات دیپلماتیک و نظامی روسی و ترکیه ای در جریان رایزنی های دوجانبه در آنکارا، درباره شرایط کنونی در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه، توافق نموده اند که اقدامات خود را به روی کاهش وخامت اوضاع در جبهه زمینی و ادامه مبارزه با تروریست هایی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل به این عنوان شناخته شده اند ، متمرکز نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سناتور روس: مهم نه سخنان اردوغان، بلکه پاسخ پوتین به آن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور روس: مهم نه سخنان اردوغان، بلکه پاسخ پوتین به آن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید