شناسایی اولین مبتلا به کرونا اومیکرون در عربستان

به گزارش سرگرمی های محبوب، همزمان با نگرانی های جهانی از سویه تازه ویروس کرونا، عربستان سعودی از اولین مورد مبتلا به اومیکرون در این کشور اطلاع داد.

شناسایی اولین مبتلا به کرونا اومیکرون در عربستان

به گزارش فارس، یک مقام مسئول در وزارت بهداشت عربستان سعودی، ظهر امروز (چهارشنبه)، اطلاع داد که یک مورد مبتلا به سویه تازه ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

بر اساس گزارش روزنامه سعودی عکاظ مقام یادشده در این خصوص گفت که یک مورد مبتلا به اومیکرون، سویه تازه ویروس کرونا، در این کشور شناسایی شده است.

به گفته این این مقام سعودی، فرد یادشده یکی از شهفرایندان این کشور بوده که به شمال آفریقا سفر نموده و پس از بازگشت به عربستان ابتلای او به سویه تازه تأیید می گردد.

وی اضافه نمود که این فرد و افرادی که با او در ارتباط بوده اند، قرنطینه شده اند و اقدامات بهداشتی لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

وزارت کشور عربستان سعودی پیش از این تمام پرواز ها از مبدأ مالاوی، زامبیا، ماداگاسکار، آنگولا، سیشل، جمهوری موریس و جزایر کومور به عربستان و بعلاوه سفر به این کشور ها را به دلیل نگرانی از شیوع کووید-19 لغو نموده بود.

کشف سویه تازه ویروس کووید19 طی چند روز اخیر باعث نگرانی دنیای و موجی از ممنوعیت ها یا محدودیت های سفر و فروش در بازار های اقتصادی شده است. بسیاری نگران هستند که اومیکرون ممکن است فرایند بهبودی شرایط بحران سلامت در دنیا را پس از تقریباً دو سال متوقف کند.

سویه او میکرون که به وسیله سازمان بهداشت دنیای نوعی نگران کننده از ویروس کووید-19 نامیده می گردد، به طور بالقوه مسری تر از انواع قبلی این بیماری است، اگرچه کارشناسان هنوز نمی دانند که آیا این بیماری در مقایسه با سایر گونه ها باعث ایجاد حالت شدیدتر کووید-19می گردد یا خیر.

منبع: فرارو

به "شناسایی اولین مبتلا به کرونا اومیکرون در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی اولین مبتلا به کرونا اومیکرون در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید