عملیات پیوند قلب به وسیله انتقال هوایی برای دومین بار

به گزارش سرگرمی های محبوب، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از جزئیات انتقال هوایی دومین قلب اهدایی در هفته جاری اطلاع داد.

عملیات پیوند قلب به وسیله انتقال هوایی برای دومین بار

به گزارش گروه اجتماعی سرگرمی های محبوب، رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت گفت: عملیات پیوند قلب به وسیله انتقال هوایی برای دومین بار در هفته جاری با موفقیت از بندرعباس به تهران انجام شد.

دکتر مهدی شادنوش گفت: این عملیات به وسیله انتقال هوایی قلب جوان 23 ساله بندرعباسی که براساس تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با موفقیت صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در این انتقال با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت و با همکاری تیم های پیوند و واحد های فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی بندرعباس و ایران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با یاری سازمان اورژانس کشور و هوانیروز جهت پیوند به بیمارستان شهید رجایی تهران انتقال داده شد.

دکتر شادنوش گفت: شروع این انتقال ساعت 9 و 40 دقیقه بود و پس از جدا سازی و دریافت قلب در بندرعباس ساعت 13 و 50 به تهران بازگشته و پس از فرود در فرودگاه مهراباد و انتقال به وسیله بالگرد راس ساعت 15 و 42 دقیقه به بیمارستان شهید رجایی تحویل گشت.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت اضافه کرد: با ایثار خانواده دهنده عضو، جان فرد 49 ساله نجات پیدا کرد.

وی اضافه کرد: کبد و کلیه های این فرد در شیراز به دیگر بیماران نیازمند پیوند زده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عملیات پیوند قلب به وسیله انتقال هوایی برای دومین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات پیوند قلب به وسیله انتقال هوایی برای دومین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید