رضایت 61 درصدی مهاجران افغانستانی مقیم ایران از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی

به گزارش سرگرمی های محبوب، بر اساس یک نظرسنجی، 61 درصد از شرکت کنندگان افغانستانی از عملکرد دولت ایران برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ابراز رضایت کردند.

رضایت 61 درصدی مهاجران افغانستانی مقیم ایران از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی

به گزارش دفتر منطقه ای سرگرمی های محبوب، یافته های نظرسنجی انجام گرفته از مهاجرین افغانستانی مقیم ایران نشان می دهد که 61 درصد شرکت کنندگان از نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مهاجران افغانستانی رضایت داشتند و در مقابل 10.5 درصد نیز عملکرد دولت ایران را در این خصوص ضعیف ارزیابی کردند.

همچنین، 49 درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی انسجام اجتماعی مردم ایران در مقابله با بحران کرونا را بسیار مطلوب، 26 درصد خوب و 18 درصد نسبی و 7 درصد نیز ضعیف دانستند.

براساس این نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران صورت گرفته شرکت کنندگان معتقدند که به ترتیب دولت های ایران، چین و آلمان در مقابله با کرونا مطلوب عمل کرده اند و عملکرد دولت های ترکیه، سوئد و آمریکا را نامطلوب خوانده اند.

گزارش می افزاید که 67 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی در شهرهای تهران، شیراز، بیرجند، کرج و قم بودند از عملکرد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و خدمات دهی این مراکز به دانشجویان افغانستانی مقیم ایران در دوره کرونا رضایت داشتند و در مقابل 33 درصد نیز نسبت به نحوه خدمات رسانی نظام آموزشی ایران ناراضی بودند.

گفتنی است که پیش از این نیز سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین افغانستان نیز از ایران به دلیل درمان رایگان مهاجرین افغانستانی با وجود میزان بالای مبتلایان به ویروس کرونا و مسائل اقتصادی تشکر و قدردانی کرده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رضایت 61 درصدی مهاجران افغانستانی مقیم ایران از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایت 61 درصدی مهاجران افغانستانی مقیم ایران از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید