عکس ، تصویری خیره کننده و نو از ستون های آفرینش

به گزارش سرگرمی های محبوب، دیجیاتو نوشت: تلسکوپ فضایی جیمز وب این بار با ابزار مادون قرمز میانه دست به کار شده و تصویر را از ستون های آفرینش به اشتراک گذاشته است.

عکس ، تصویری خیره کننده و نو از ستون های آفرینش

ناسا چند روز پیش تصویری از ستون های آفرینش را که با تلسکوپ فضایی جیمز وب تهیه نموده بود، به اشتراک گذاشت. این سازمان حالا تصویر دیگری از همین گاز و غبار میان ستاره ای را منتشر نموده که با ابزار دیگری از جیمز وب تهیه شده و رمزآلودتر و پرهیبت تر به نظر می رسد.

این تصویر نو که با دوربین مادون قرمز میانه (MIRI) تلسکوپ جیمز وب تهیه شده، ستون های آفرینش (Pillars of Creation) را در رنگ های مشکی و نارنجی نشان می دهد. ناسا می گوید این تصویر دیدگاه نوی را در مورد این شکل سماوی پیش روی ما قرار می دهد.

تصویر قبلی ستون های آفرینش به وسیله دوربین نزدیک مادون قرمز (NIRCam) تهیه شده بود. آن تصویر قادر بود درون ستون های غبار را نشان دهد و هزاران ستاره ای را که در این منطقه حضور داشتند، با جزئیاتی فراتر از گذشته به تصویر بکشد. با این حال، بسیاری از ستارگان آن قدر روشنایی ندارند که در طول موج های MIRI دیده شوند.

تصویر نو ستون های آفرینش از دید جیمز وب

ناسا می گوید اخترشناسان با این تصویر اطلاعات مادون قرمز میانه را با رزولوشنی بالاتر از هر آن چه پیش تر دیده بودیم، در اختیار قرار گرفته اند. محققان حالا دقیق تر حرکت غبارها را آنالیز خواهند کرد تا منظره سه بعدی کامل تری از ستون های آفرینش به دست بیاورند. از این طریق حتی می توان به درک بهتری پیرامون چگونگی شکل گیری ستارگان دست پیدا کرد.

ستون های آفرینش در سحابی عقاب در فاصله 6500 سال نوری ما قرار دارند. اگر برایتان سوال است که میزان این شکل سماوی چقدر است، می توانید به ستاره سرخی نگاه کنید که در سمت راست ستون، در میانه های آن واقع شده است. ناسا می گوید این ستاره و غبارهای آن بزرگ تر از کل منظومه شمسی است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب چند ماهی است که آغاز به کار نموده و تا به امروز تصاویر زیادی را از نقاط مختلف کیهان به ثبت رسانده است. این تلسکوپ که در فاصله ای بسیار دور از زمین قرار گرفته، احتمالا تا 20 سال آینده به کار خود ادامه خواهد داد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، تصویری خیره کننده و نو از ستون های آفرینش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، تصویری خیره کننده و نو از ستون های آفرینش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید