تولید60درصد پرده و 40 درصد پروفیل های آلومینیومی کشور در شهرک سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی

به گزارش سرگرمی های محبوب، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: 60 درصد احتیاج پرده کشور و 40 درصد فراوری پروفیل های آلومینیومی کشور در شهرک سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی فراوری می گردد.

تولید60درصد پرده و 40 درصد پروفیل های آلومینیومی کشور در شهرک سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛تور صنعتی تخصصی معاونین توسعه مدیریت و منابع دستگاه های اجرایی استان آذربایجان شرقی در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی با موضوع بهره وری واحدهای فراوریی شهرک، بازدید کردند.

سیدمرتضی نیرومند در حاشیه تور صنعتی معاونین توسعه مدیریت و منابع دستگاه های اجرایی در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی گفت: در این تور صنعتی از خطوط بافت رنگرزی، خطوط تکمیل و بسته بندی واحد گلدوزی و نخ تابی شرکت پارلا منسوجات بازدید شد.

وی با بیان اینکه این واحد فراوریی، ظرفیت فراوری سالانه 90 میلیون متر مربع را دارد، گفت: این واحد، بزرگترین واحد فراوریی پرده کشور است که 60 درصد احتیاج بازار ایران را تامین می نماید.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی اضافه کرد: قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا این واحد فراوریی 45 درصد از محصولات فراوریی خود را به کشورهای از جمله عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آذربایجان و کشورهای اروپایی صادر می کرد.

وی گفت: این واحد فراوریی در زمینی به مساحت 6 هکتار که چهار هکتار در حال فراوری و دو هکتار آن در حال توسعه بوده، احداث شده است.

سید مرتضی نیرومند اسکویی خاطر نشان کرد: این واحد فراوریی با سرمایه گذاری 100 درصد خارجی بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال و با اشتغال حدود 1000 نفر به طور مستقیم در حال فعالیت است که با وجود این واحد فراوریی رتبه استانی صنعت نساجی را به طور چشمگیری افزایش داد و جزء 8 استان اول در این حوزه هستیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در ادامه بازدید از واحدهای فراوریی گفت:در ادامه این تور صنعتی از خط فراوری سوسیس، کالباس، همبرگر، قطعه بندی و بسته بندی گوشت قرمز، مرغ، ماهی و بعلاوه از خط فراوری غذاهای آماده شامل ناگت، فلافل و غیره و خط فراوری خمیر پیتزا و پیراشکی بازدید شد.

وی اضافه کرد : مجتمع صنایع غذایی آترین پروتئین در زمین مساحت 12700 متر مربع با زیربنای 6300 متر مربع و با سرمایه گذاری بالغ بر 1200 میلیارد ریال و با اشتغال 82 نفر به طور مستقیم مشغول فعالیت است.

سید مرتضی نیرومند اسکویی گفت :این واحد فراوریی در سال 94 پیروز به کسب واحد نمونه فرآورده های گوشتی کشور شده و ظرفیت اسمی سالانه این مجموعه 19250 تن در سال است.

سید مرتضی نیرومند اسکویی گفت: در انتها بازدید از واحدهای فراوریی در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی از خطوط پرس اکستروژن 1800 تن، خطوط ترمال بریک، خطوط دکورال، خطوط آنادایزینگ، خطوط پولیش پروفیل آلومینیوم، خطوط رنگ کاری الکترواستاتیک (پودری) و آزمایشگاه شرکت آکپا ایران فراوری کننده انواع پروفیل های اختصاصی آلومینیوم (نرمال و ترمال بریک) و رنگ کاری فلزات به روش های الکترواستاتیک (پودری)، دکورال و آنادایزینگ بازدید بعمل آمد.

وی گفت: شرکت آکپا ایران را می توان در زمره پیروز ترین فراوری کنندگان پروفیل های آلومینیومی در ایران دانست که با سرمایه گذاری حدود 5هزار میلیارد ریال و با اشتغال بالغ بر 380 نفر بصورت مستقیم در زمینی به مساحت 53000 متر مربع در حال فعالیت است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: این واحد فراوریی 40 درصد از پروفیل های آلومینیومی اختصاصی درب و پنجره کشور را فراوری نموده و به کشورهای عراق، افغانستان، ازبکستان، ترکمنستان و... صادرات دارند. حسام ایازی خبرنگار سرگرمی های محبوب

منبع: خبرگزاری آریا

به "تولید60درصد پرده و 40 درصد پروفیل های آلومینیومی کشور در شهرک سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید60درصد پرده و 40 درصد پروفیل های آلومینیومی کشور در شهرک سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید