معابر معابر عمومی شهر هشترود ضدعفونی می گردد

به گزارش سرگرمی های محبوب، خبرنگاران/آذربایجان شرقی فرماندار هشترود گفت: همه موظف به اجرایی کردن مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، از این رو شهرداری هشترود به همراه ماشین آلات و پرسنل جهاد کشاورزی نسبت به ضدعفونی معابر عمومی شهر اقدام نموده است.

معابر معابر عمومی شهر هشترود ضدعفونی می گردد

امین امینیان در جلسه پدافند زیستی شهرستان، اظهار کرد: ضد عفونی کردن وسائط نقلیه عمومی، تعطیلی بازار هفتگی، نصب بنر هشدار در جلوی ادارات و دادن مرخصی به زنان باردار شاغل و افراد بالای 55 سال که بیماری های زمینه ای دارند، در دستور کار دستگاه های دولتی و نهادهای مختلف قرار گیرد.

وی با اشاره به مسائل به وجود آمده ناشی از بیماری کرونا در هشترود، گفت: مردم باید نکات بهداشتی را رعایت نموده و تا حد امکان از تردد در معابر عمومی خودداری نمایند.

معاون دادستان هشترود نیز در این جلسه اظهار کرد: با محتکران ماسک، مواد شوینده و مواد ضد عفونی نماینده برخورد قضایی می گردد.

اولیانسب با بیان اینکه شهرداری وظیفه ضدعفونی و گندزدایی شهر را بر عهده دارد، گفت: با 80 لیتر مواد ضدعفونی نماینده که توسط شهرداری خریداری شده، نمی توان کاری کرد؛ باید کوشش های ادارات خدمات رسان به ویژه شهرداری در این خصوص افزایش یابد.

وی اضافه نمود: شبکه بهداشت و درمان برای مقابله با ویروس کرونا باید نیروی یاریی جذب نموده و اماکن عمومی مانند مساجد، تالارهای پذیرایی و... تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

بخشدار مرکزی هشترود نیز در این جلسه اظهار کرد: ضدعفونی معابر روستاها، تعطیلی اماکن عمومی، تعطیلی قلیان سراها و تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا در روستاهای بخش مرکزی اجرا شده است.

رقیه زارعی با بیان این که ویروس کرونا ارمغان مسافرانی است که از قم به هشترود آمده اند، یادآور شد: دهیاران با یاری بهورزان کار شناسایی افراد مشکوک به کرونا را در روستاهای هشترود انجام می دهند تا در صورت مشاهده فرد مشکوک، به مراکز درمانی معرفی نمایند.

وی ادامه داد: برگزار نکردن مراسم عروسی، ترحیم و تجمع در یک مکان از جمله مواردی است که مردم باید در این شرایط رعایت نمایند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان هشترود نیز در این جلسه از آمادگی نسبی مراکز درمانی برای مقابله با کرونا اطلاع داد.

جواد بابایی اظهار کرد: فرآیند پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسین(ع) هشترود اجرا شده و این مرکز درمانی یک بخش ویژه برای بیماران کرونایی در نظر گرفته است؛ اگر تعداد بیماران افزایش پیدا کند بخش دیگری را نیز به این بیماری اختصاص خواهیم داد.

وی اضافه نمود: با توجه به این که ترس و اضطراب از این بیماری بسیار خطرناک تر از خود ویروس است، ازاین رو از مردم می خواهیم تا از درخواست ترخیص بیمار پیش از بهبود آن خودداری نمایند، زیرا این کار سلامت جامعه را به خطر می اندازد و اقدامی غیرممکن است.

وی از ممنوع بودن دیدار در بیمارستان هشترود اطلاع داد و گفت: با توجه به بستری بودن یک بیمار کارایی در هشترود و مراجعه افراد مشکوک به بیمارستان، تیم های واکنش سریع در این مرکز درمانی تشکیل شده و در حالت آماده باش برای خدمت رسانی هستند.

بابایی اضافه نمود: کمبود ماسک و وسایل ضد عفونی نماینده در هشترود مشهود است و باید با یاری خیران این کمبودها را بر طرف کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به علت اضطرای بودن شرایط هشترود باید هر اداره محیط خود را ضدعفونی و گند زدایی کند. همچنین به حداقل رسیدن رفت و آمد در سطح شهرستان، تعطیلی اماکن ورزشی، بازار هفتگی، کنسل شدن مسافرت ها، ضدعفونی شدن شهر و... از جمله ضروریات است، چراکه هشترود تا دو هفته دیگر در شرایط اضطراری قرار می گیرد.

وی از کمبود پزشک در دهستان ذوالبین و بخش نظرکهریز اطلاع داد.

تصاویر زیر فرایند ضدعفونی کردن شهر هشترود توسط یکی از خیران به همت شهرداری هشترود را نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معابر معابر عمومی شهر هشترود ضدعفونی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معابر معابر عمومی شهر هشترود ضدعفونی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید