فهرست خلاق ترین شرکت های دنیا

به گزارش سرگرمی های محبوب، خبرنگاران : در تازه ترین لیست از خلاق ترین شرکت های دنیا نام شرکت های تکنولوژی و استارت آپی بیشتر به چشم می خورد. مجله FastCompany در تازه ترین شماره خود براساس شاخص های متعدد از جمله نحوه تبلیغات گرفته تا فضای کاری و همچنین عملکرد، خلاق ترین شرکت های دنیا را انتخاب نموده است.

فهرست خلاق ترین شرکت های دنیا

به گزارش سرگرمی های محبوب این شاخص ها باعث شده که در این لیست عمدتا شاهد شرکت هایی باشیم که برای بسیاری از مردم کمتر شناخته شده یا حتی ناشناخته اند.

در ادامه بعضی از خلاق ترین شرکت های دنیا این لیست را معرفی می کنیم.

اسنپ (SNAP) : شرکت اسنپ (صاحب اپلیکیشن اسنپ چت) به عنوان نوآورترین شرکت دنیا انتخاب شده است، انتخابی که در مقابل غول هایی چون اپل، مایکروسافت، گوگل و فیس بوک می تواند انتخابی جنجالی به حساب بیاید. درحالی که غول های تکنولوژی امیدوارند که در طول یک دهه به جریان اصلی واقعیت افزوده تبدیل شوند، اسنپ همین حالا هم نرم افزارش با این تکنولوژی کار می نماید. به طور متوسط، روزانه بیش از 75 درصد از 218 میلیون کاربراسنپ چت با عینک های AR خود از این برنامه استفاده می نمایند. ایوان اشپیگل مدیرعامل 29 ساله این شرکت روزهای سختی را تا رسیدن به اوضاع مطلوب امروز پشت سر گذاشته است. اشپیگل در سال 2016 پیشنهاد 3 میلیارد دلاری فروش به فیس بوک را نادیده گرفت و این به یکی از جنجالی ترین تصمیمات او تبدیل شد. در سال 2018 شرکت بعد از تغییراتی در دیزاین اپلیکیشن اسنپ چت با موج تحریم کاربرانش روبرو شد اما بعدا اشپیگل با تغییراتی که هم در نحوه مدیریتش و هم در مدیرانش به وجود آورد، توانسته یک شرکت خلاق و تا اینجا بسیار پیروز در واقعیت مجازی ایجاد کند.

مایکروسافت: یکی از شناخته شده ترین و باثبات ترین شرکت های تکنولوژی دنیا کوشش بسیاری برای حفظ جریان خلاقیت و نوآوری انجام داده است. مایکروسافت به خصوص طی سال های اخیر با مدیریت ساتیا نادلا توانسته به روزهای اوج خود بازگردد. مایکروسافت هزینه هنگفتی روی بحث نوآوری و تحقیق و توسعه درباره تکنولوژی های جدید و محصولات آینده انجام داده که از جمله آنها پلت فرم TEAM است که یک پلت فرم ارتباطی و کاری است که حالا مورد توجه انبوهی از شرکت ها در دنیا است.

تسلا: شرکت تسلا قول عرضه 360 هزار خودروی الکتریکی را در سال 2019 به هواداران برند خود داده بود و در عمل توانست این عدد را به 367500 دستگاه برساند؛ این رقم یعنی دوبرابر میزان فروش تسلا به نسبت دو سال قبل تر از آن. تسلا در سه ماه سرانجامی 2019، پیروز به ثبت رکوردی جدید برای فروش خودروهای الکتریکی شد و توانست سود قابل توجهی را نیز از این طریق به دست آورد. سال گذشته، این شرکت کارخانه جدیدی را برای فراوری خودروهای خود در کشور چین راه اندازی کرد و راه را برای ورود خود به عظیم ترین بازار خودروهای الکتریکی دنیا، بیش از پیش هموار کند.تسلا تحت مدیریت ایلان ماسک از روزهای بحرانی خود فاصله گرفته و به یکی از پیروز ترین شرکت های دنیا تبدیل شده است.

Big Hit Entertainment: این شرکت به خاطر حرکت های نوآورانه و خلاقانه در صنعت موسیقی در لیست خلاقانه ترین شرکت ها قرار گرفته است. این شرکت به یاری اپلیکیشن Weverse Shop، که قبلا Weply نام داشت، محصولات منحصربه فرد مرتبط با گروه های موسیقی را عرضه می نماید.

هکروان: هکروان حالا به یک بازار عظیم هکرهای کلاه سفید تبدیل شده است. این شرکت برای برطرف مسائل امنیتی شرکت ها هکرها را به کار می گیرد و سپس به آنها پاداش می دهد. شرکت بانک هلدینگ Capital One در جولای 2019 متوجه رسوخ امنیتی در داده های خود شد و معین شد که اطلاعات کارت های اعتباری و اپلیکیشن های مربوط به بیش از 100 میلیون کاربر این شرکت در معرض خطر قرار گرفته است. این رسوخ امنیتی را یک هکر کشف نموده بود، البته یک هکر کلاه سفید که عضوی از تیم HackerOne بود، هکروان حالا به آژانس های تجاری و دولتی دسترسی داشته و شبکه ای متشکل از 600 هزار هکر دارد. وظیفه این هکرها این است که سیستم های موجود در ساختار ارگان ها را آزمایش نموده و رسوخ امنیتی آنها را پیدا نمایند و در ازای این کار، مبالغی به عنوان حق الزحمه دریافت نمایند، حق الزحمه هایی که بعضا می تواند هکرها را میلیونر کند.

شاپیفای: شاید نام و آوازه شاپیفای به گوشتان خورده باشد؛ استارت آپی که در سال 2004 توسط توبیاس کوکته راه اندازی شد و به بستری برای فروشگاه ها و افرادی که قصد فروش محصولات خود را داشتند، تبدیل شد. درواقع، شاپیفای اگرچه نتوانست به هدف اولیه خود یعنی فروش آنلاین مستقیم محصولات دست یابد، اما توانست به لطف بازطراحی استراتژی خود، مجموعه ای از ابزارها و گزینه ها را در اختیار مشتریانی قرار دهد که قصد راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را بدون احتیاج به استخدان برنامه نویسان خبره دارند و همین مساله شاپیفای را در دنیا به یکی از نوآورترین شرکت ها تبدیل نموده است. شاپیفای حالا به صدها هزارشغل کوچک یاری می نماید تا خدمات و محصولاتشان را آنلاین عرضه نمایند.

Beyond Meat:شرکت بیاند میت از جمله شرکت هایی است که روی جایگزینان گوشت کار می نماید و طی سال های اخیر محصولات آن بسیار با استقبال روبه رو شده است. با افزایش میزان علاقه به گوشت های گیاهی، شرکت بیاند میت (Beyond Meat) نیز حسابی در این حوزه پیشتاز شده و مناطق تحت پوشش خود را به 77 هزار منطقه در 65 کشور مختلف افزایش داده است. ابتکار و خلاقیت این شرکت باعث شد که به سرعت با رشد و سوددهی روبه رو گردد و سال جاری، در لیست 50 شرکت نوآور وب سایت فست کمپانی قرار گیرد.

Meesho: چهاردهمین شرکت نوآور دنیا؛ میشو، پلت فرمی با هدف درآمدزایی برای خانه نشین ها در هند است. اگرچه هند کشوری است با بیش از 450 میلیون کاربر اینترنت اما تجارت الکترونیک در این سرزمین تقریبا نوپاست و ارائه خدمات لجستیکی بسیار سخت است. با این حال، استارت آپ میشو (Meesho) از دل ایالت بنگلور هند قد علم نموده و توانسته بیش از 2 میلیون نفر را در این کشور به مغازه داران دیجیتالی تبدیل کند. به لطف این امکان، میشو اکنون خود را در جمع نوآورترین شرکت های دنیا می بیند.

Luckin Coffee: استفاده از داده ها حالا به یک مزیت عمده برای کسب وکارها تبدیل شده است؛ همین موضوع شرکت لاکین کافه در چین را به چنان قدرتی رسانده که بتواند به امپراتوری استارباکس در چین سرانجام دهد. تنها ظرف دو سال و نیم پس از شروع به کار لاکین کافی (Luckin Coffee)، این استارت آپ توانست خود را به عظیم ترین فروشگاه زنجیره ای عرضه قهوه در چین تبدیل کند و صندلی استارباکس را که بیش از دو دهه در این عرصه فرمانروایی می کرد، تصاحب کند. زمانی که لاکین کافی کار خود را شروع کرد، در کافی شاپ های خود تنها از طراحی غیررسمی و صمیمی برای فضای داخلی خود بهره گرفت. همچنین مشتریان را به نصب اپلیکیشن Luckin ترغیب می کرد تا صورت حساب خود را به صورت دیجیتالی پرداخت نمایند. البته برای آنهایی که این کار را انجام دهند، یک فنجان قهوه رایگان نیز به عنوان جایزه ارائه می گردد.

منبع: اقتصادنیوز

به "فهرست خلاق ترین شرکت های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست خلاق ترین شرکت های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید