فواید عالی و کاربرد های متداول روغن ماهی

به گزارش سرگرمی های محبوب، روغن ماهی فواید زیادی دارد. با مصرف منظم مکمل های روغن ماهی می توانید بدن و ذهنی سالم داشته باشید. اجازه دهید نگاهی به بعضی فواید این روغن قدرتمند داشته باشیم. روغن ماهی عمدتاً دارای اسید های چرب امگا

فواید عالی و کاربرد های متداول روغن ماهی

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

روغن ماهی فواید زیادی دارد. با مصرف منظم مکمل های روغن ماهی می توانید بدن و ذهنی سالم داشته باشید. اجازه دهید نگاهی به بعضی فواید این روغن قدرتمند داشته باشیم. روغن ماهی عمدتاً دارای اسید های چرب امگا 3 است. اسید های چرب امگا 3 برای افزایش کلسترول خوب خون یعنی HDL بسیار مؤثر است. همانطور که گفته شد، روغن ماهی فواید و کاربرد های زیادی دارد و به طور کلی عوارض جانبی آن غیر شایع است. اثبات شده است که روغن ماهی برای سلامتی در هر سنی مفید و مؤثر است.

چنانکه گفته شد روغن ماهی به خاطر دارا بودن اسید های چرب امگا 3 برای سلامتی افراد بسیار ارزشمند است. این روغن که از ماهی سالمون به دست می آید نسبت به ماهی های دیگر طول عمر نسبتاً کوتاه تری دارد. آن ها بعلاوه مقدار کوچک تری دارند و منبع غنی از اسید های چرب غیر اشباع هستند. هنگام استفاده از مکمل های روغن ماهی حتماً باید مطمئن باشید که به طور مولکولی تقطیر شده باشد. این کار باعث می گردد مطمئن باشیم ناخالصی های موجود تصفیه شده است. جدا از مصرف مکمل های روغن ماهی، بعضی افراد ترجیح می دهند خود ماهی سالمون را مصرف نمایند که برای حفظ تعادل اسید های چرب امگا 3 در بدن کفایت می نماید. اگر ترجیح می دهید از مکمل های روغن ماهی بهره ببرید، بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید. این کار باعث می گردد از دوز صحیح بهره ببرید.

فواید روغن ماهی

روغن ماهی برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی استفاده می گردد. محققان بر این باورند که روغن ماهی به اسم عاملی برای محافظت در مقابل حمله قلبی بسیار مفید است.

روغن ماهی منبع بسیار خوبی از مواد مغذی برای بدن است و خصوصاً برای تقویت بینایی بسیار مفید می باشد.

روغن ماهی کلسترول بد خون را کاهش می دهد زیرا، برعکس کلسترول خوب خون را افزایش می دهد.

التهاب در بدن می تواند منجر به درد، ناراحتی و کاهش حرکت پذیری گردد. این یکی دیگر از فواید روغن ماهی است که به کاهش التهاب یاری می نماید.

روغن ماهی بعلاوه حاوی اسید های چرب لازم است. این اسید های چرب غیر اشباع به کاهش علائم بیماری هایی مانند آسم، سنگ کلیه، پسوریازیس، آرتروز و تصلب شرایین، بیماری کرون و غیره یاری می نماید. مطالعات نشان داده است بچه هایی که ماهی سالمون تازه مصرف می نمایند خطر ابتلا به آسم را در خود نسبت به کسانی که ماهی مصرف نمی نمایند کاهش می دهند.

روغن ماهی بعلاوه از سرطان پروستات پیشگیری می نماید.

روغن ماهی به کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه یاری می نماید.

تحقیقات نشان داده است که مصرف درست روغن ماهی احساس افسردگی را کاهش می دهد. افرادی که حداقل دو بار در هفته از روغن ماهی استفاده می نمایند کمتر از افراد دیگر احساس افسردگی می نمایند.

مصرف زیاد روغن ماهی با کاهش درد و رنج ناشی از بیماری آلزایمر مرتبط است.

روغن ماهی بعلاوه به کاهش فشار خون یاری می نماید.

یکی دیگر از فواید روغن ماهی آن است که درد ناشی از گرفتگی های دوران قاعدگی را کاهش می دهد.

گونه وحشی ماهی سالمون منبع غنی از اسید های آمینه است که به متابولیسم و بعلاوه احیاء سلولی، ماهیچه ای و استخوانی یاری می نماید.

گونه وحشی بعلاوه منبع خوبی از ویتامین های A، B، B6، D و E است که اساساً گردش خون و ایمنی را تقویت می نماید.

کاربرد های روغن ماهی

روغن ماهی کاربرد های فراوانی دارد. متداول ترین کاربرد روغن ماهی نقش آن به اسم مسکن طبیعی و مؤثر است. روغن ماهی بعلاوه یکی از ایمن ترین گونه های در دسترس است. بنابراین، در داروهای مختلفی از روغن ماهی استفاده می گردد. داروهایی که از امگا 3 استفاده می نماید برای افرادی که از بیماری های التهابی، بیماری های تنفسی و غیره رنج می برد مؤثرتر است.

روغن ماهی بعلاوه منحصر به فرد است زیرا، باعث افزایش سطح امگا 3 در مقایسه با انواع دیگر روغن می گردد. روغن ماهی کامل ترین مکمل روغن امگا 3 است. هنگام استفاده از روغن ماهی اعتدال کلید کار است. مکمل ها برای نمو مغز و کارکرد حافظه بسیار مفید است. روغن ماهی قدرت یادآوری را افزایش می دهد و بعلاوه به سطح تمرکز یاری می نماید. کپسول های روغن ماهی را باید تحت نظر پزشک مصرف کنید تا مطمئن شوید از دوز درست استفاده خواهید کرد. در بعضی موارد، عوارضی جانبی مانند طعم ماهی مانند، مسائل آروغ زدن و حالت تهوع وجود دارد. اما با دستورالعمل های مناسب حتی این عوارض جانبی غیر شایع را هم می توان از بین برد.

منبع: راسخون

به "فواید عالی و کاربرد های متداول روغن ماهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید عالی و کاربرد های متداول روغن ماهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید