معرفی بعضی از انواع پماد درمان اگزما

به گزارش سرگرمی های محبوب، اگزما از بیماری های پوستی است که معمولا به صورت التهاب و قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن بروز می نماید. برای درمان اگزما می توان از داروهایی تحت عنوان پماد درمان اگزما استفاده کرد. پماد کلوبتازول (Clobetasol)، پماد هیدروکورتیزون (Hydrocortisone) و پماد بتامتازون (Betamethasone) بعضی از انواع این داروها هستند.

معرفی بعضی از انواع پماد درمان اگزما

سرگرمی های محبوب | سرویس سلامت - پوست از بخش های حساس بدن است که علاوه بر اینکه حالت محافظتی برای بدن دارد در زیبایی هم موثر است. پوست سالم نشانه ای از سلامت درونی بدن است. گاه بر اثر محرک های بیرونی و آلرژی زا و یا حتی قرار دریافت در یک محیط آلوده، پوست دچار مسائلی می گردد که ناگزیر به درمان آن هستیم. معمولا مسائل پوستی برای برطرف شدن احتیاجمند درمان طولانی مدت هستند. یکی از این مسائل بیماری اگزماست که مختص افراد در سنین خاصی نبوده و حتی ممکن است نوزادان را هم درگیر کند. در این شرایط باید به پزشک مراجعه و از داروهای تجویز شده استفاده کرد.

معرفی 3 پماد درمان اگزما

اگزما از بیماری های پوستی است که معمولا به صورت التهاب و قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن بروز می نماید. این بیماری در هر جایی از بدن ممکن است ایجاد گردد اما بیشتر بر روی پوست نواحی صورت، گردن و دست ها دیده می گردد. حساسیت به بعضی از لوازم آرایشی، استفاده از اسپری های خوشبو نماینده، تماس با مواد شیمیایی صنعتی و... همگی می توانند لایه سطحی و چرب پوست را از بین برده و باعث این التهاب شوند. در کنار درمان های خانگی که برای کاهش میزان التهاب ناشی از اگزما وجود دارد داروهای مختلفی هم وجود دارد. پمادها و کرم هایی که برای درمان اگزما تجویز می شوند متفاوت بوده و با اسامی مختلفی در داروخانه ها موجود هستند. در ادامه با بعضی از این داروها تحت عنوان پماد درمان اگزما آشنا می شویم.

1. پماد کلوبتازول

پماد کلوبتازول (Clobetasol) از داروهایی است که به منظور درمان التهاب و خارش پوست ناشی از نیش حشرات، آفتاب سوختگی، درماتیت، درماتوز التهابی، پسوریازیس و به عنوان پماد درمان اگزما و... مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو بیشتر در شرایطی که بیمار به سایر داروهای کورتیکواستروئید پاسخ نمی دهد تجویز می گردد. این پماد معمولا برای مدت زمان کوتاهی تجویز می گردد. به طور معمول به منظور برطرف التهابات پوستی دو بار در روز (یک بار صبح و یک بار شب) دارو را بر روی موضع مورد نظر استعمال می نمایند. توجه داشته باشید که مصرف این پماد در بچه ها کمتر از 12 سال توصیه نمی گردد.

عوارض: ، آکنه، آلرژی پوستی، نازک شدت پوست، سوزش پوست، قرمزی و ، ، رشد موهای زائد، بی حسی در انگشتان، توقف رشد در بچه ها، عفونت و کچلی موضعی از عوارض این داروست.

در صورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این دارو و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

بیشتر بدانید: پماد کلوبتازول در چه مواردی استفاده می گردد؟

2. پماد هیدروکورتیزون

پماد هیدروکورتیزون (Hydrocortisone) از داروهایی است که به عنوان مرطوب نماینده و ضدالتهاب برای درمان بعضی از مسائل پوستی مثل اگزما، درماتیت، جوش، نیش حشرات و خارش اندام تناسلی خارجی در زنان مورد استفاده قرار می گیرد. این داروها برای درمان عفونت های پوستی نظیر پای ورزشکاران نیز به کار می رود. به طور معمول پماد هیدروکورتیزون را می توانید یک تا دوبار در روز مصرف نمایید. توجه داشته باشید که بچه ها ممکن است به این دارو حساسیت بیشتری داشته باشند.

عوارض: سوزش، قرمزی، خشکی، ایجاد جوش، رشد غیر معمول مو، برآمدگی مو یا التهاب فولیکول، نازک شدن پوست، تغییر رنگ پوست و علائم کشیدگی پوست از عوارض این داروست.

در صورتیکه قصد دارید از این پماد به عنوان پماد درمان اگزما بهره ببرید، بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این دارو و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

بیشتر بدانید: پماد هیدروکورتیزون برای چیست؟

3. پماد بتامتازون

پماد بتامتازون (Betamethasone) از داروهایی است که با سرکوب کردن سیستم ایمنی می تواند برای درمان بعضی مسائل پوستی مثل اگزما مورد استفاده قرار گیرد. توجه داشته باشید که پماد بتامتازون یک درمان برای بیماری نیست، اما برای تسکین علائم یاری خواهد نمود. به طور معمول بزرگسالان یک تا سه مرتبه در روز و بچه ها نیز یک مرتبه در روز از این پماد استفاده می نمایند.

عوارض: واکنش های پوستی مثل سوزش، قرمزی و خارش، بی حسی، تحریک شدن پوست، تاول، آتروفی (تحلیل رفتن) پوست، رشد موی زائد و آکنه (در صورت مصرف نامتعادل و طولانی مدت) از عوارض این داروست.

در صورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این دارو و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

بیشتر بدانید: پماد بتامتازون چیست و در چه مورادی تجویز می گردد؟

4. پماد دکسپانتنول

پماد دکسپانتنول (Dexpanthenol) از داروهایی است که به منظور تسکین خارش و یاری به ترمیم بافت آسیب دیده در بیماری های پوستی مثل اگزما و درماتیت تجویز می گردد. از این پماد همچنین برای درمان زخم های سطحی، جای گزیدگی و نیش حشرات و همچنین درمان سوختگی یا قرمزی پای نوزادان ناشی از ادرار استفاده می گردد. به طور معمول این پماد برحسب احتیاج به صورت یک الی دو بار در روز استفاده می گردد.

عوارض: لکه های قرمزرنگ، درماتیت و احساس سوزش و خارش پوست بعضی از عوارض مصرف این داروست.

در صورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این دارو و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

بیشتر بدانید: پماد دکسپانتنول چیست و در چه مواردی مصرف می گردد؟

روش های طبیعی و خانگی برای درمان اگزما

اگر مایل هستید به جای استفاده از داروهای شیمیایی از گیاهان و خوراکی های طبیعی برای برطرف شدن اگزما و کاهش میزان قرمزی و خارش آن بهره ببرید ما به شما مطالعه لینک های زیر را در این زمینه پیشنهاد می کنیم:

بیشتر بخوانید:

  • بهترین روش ها برای درمان خانگی اگزما کدامند؟
  • توصیه هایی برای پیشگیری و درمان اگزما دست

خواهشمندیم در صورتی که تجربه مصرف هر کدام از این داروها را به عنوان یک پماد درمان اگزما داشته اید، نظرات و تجربیات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت ارسال نظر با مخاطبان سرگرمی های محبوب در میان بگذارید.

منبع: setare.com

به "معرفی بعضی از انواع پماد درمان اگزما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بعضی از انواع پماد درمان اگزما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید