شرایط فوق قرمز کرونا در 43 شهرستان

به گزارش سرگرمی های محبوب، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعلام شرایط فوق قرمز کرونا در 43 شهرستان کشور اطلاع داد.

شرایط فوق قرمز کرونا در 43 شهرستان

به گزارش سرگرمی های محبوب از مهر، سیما سادات لاری در تبادل نظر با برنامه در انتهای الوند، درباره شرایط کرونا در استان های کشور، گفت: 175 شهرستان در شرایط قرمز قرار دارند، ولی 43 شهرستان را فوق قرمز و بحرانی اعلام کردیم که تعداد بستری شدگان و شرایط شیوع در آنها با شاخص هایی که محاسبه می گردد، بسیار بیشتر است.

وی اضافه کرد: در استان هایی که پتانسیل این را دارند کانون انفجاری باشند، مانند تهران، دماوند و ورامین مانند اسفند 98 باید محدودیت بیشتری لحاظ گردد و اگر از طرف هموطنان همکاری نگردد ممکن است شهرستان های بیشتری دچار این شرایط خطرناک شوند. البته اعمال محدودیت های جدی قطعا کسب و کار و زندگی روزمره مردم را دچار اختلال خواهد نمود.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره موج نو بیماری، گفت: با شیوع مجدد بیماری یک شوک دوباره به مسئولان و مردم وارد شده و تصمیم گیری هایی انجام گرفته که مسئولان را ملزم به نظارت جدی تر و برخورد بیشتری می نماید.

وی ادامه داد: از مردم به طور جدی می خواهیم که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و اصناف هم فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، کارتخوان و مواد ضد عفونی را فراموش ننمایند.

لاری اضافه کرد: در حال حاضر تمامی اصناف باید دارای QR کد شناسایی باشند که مردم بتواند پس از خروج این کد را اسکن نموده و به سوالاتی مانند مقدار و کیفیت رعایت پروتکل ها پاسخ دهند که در صورت عدم رعایت از طرف آنها مردم بتوانند اعلام نمایند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به علت محدودیت هایی که در شهرهای قرمز و یا بحرانی ایجاد شده، کمیته مرکزی نظارت بر آنها تشکیل شده که متشکل از تمام اصناف است و امنیت نظامی و اجتماعی را رعایت می نماید اما ضروری است خود مردم هم این مسئله را جدی بگیرند. در حال حاضر در تهران 50 درصد دور کار هستند و اگر مسئله بیماری بحرانی تر گردد ممکن است تصمیم جدی تری بگیریم.

برنامه در انتهای الوند از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

منبع: جام جم آنلاین

به "شرایط فوق قرمز کرونا در 43 شهرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط فوق قرمز کرونا در 43 شهرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید