پیش بینی کاشت 397 هزار هکتار گندم در فارس

به گزارش سرگرمی های محبوب، مدیر زراعت جهاد کشاورزی فارس با اشاره به شروع کاشت گندم در اراضی زراعی این استان از اواسط مهر ماه گفت: پیش بینی می گردد سال جاری قریب به 397 هزار هکتار به کشت محصول راهبردی گندم اختصاص یابد.

پیش بینی کاشت 397 هزار هکتار گندم در فارس

مهدی صادقی با بیان اینکه تحقق سطوح مذکور منوط به بارش های جوی است، گفت: بر اساس برنامه ریزی ها تا خاتمه آذر ماه 252 هزار هکتار کشت آبی و 145 هزار هکتار کشت دیم محصول گندم باید در اراضی این استان انجام گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تامین به موقع نهاده های مورد احتیاج اندیشه شده و کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی، نهاده مورد احتیاج را دریافت نمایند، اظهار کرد: پیش بینی می گردد حدود 63 هزار تن انواع بذور گندم و دانه های خود مصرفی مورد احتیاج باشد.

او با اشاره به اینکه بر اساس برآورد های فنی 58 هزار تن انواع بذور گندم تهیه و فرآوری شده است، گفت: این بذور در طبقه بندی های پرورشی، مادری و گواهی شده فراهم و آماده توزیع در بین کشاورزان گندمکار است.

صادقی با تاکید بر اینکه در سال زراعی جاری به منظور افزایش عملکرد گندم در واحد سطح طرح های مهمی به مرحله اجرا در می آید، بیان نمود: کشت قراردادی گندم در تمام مزارع گندم آبی استان فارس، طرح افزایش عملکرد گندم آبی در نظام گندم بنیان در سطح 112 هزار هکتار و طرح جهش فراوری در دیمزار ها در سطح 108 هزار هکتار از مهم ترین این برنامه ها است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه درجه مکانیزاسیون، رعایت تاریخ کشت مناسب، تغذیه متعادل گندم و افزایش ضریب نفوذ بذر از جمله مسائل دخیل در افزایش عملکرد مزارع گندم است، اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم برای ترویج موارد مذکور در بین کشاورزان صورت گرفته است.

سرگرمی های محبوب فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیش بینی کاشت 397 هزار هکتار گندم در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی کاشت 397 هزار هکتار گندم در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید