4 بیماری شایع ناشی از آلودگی هوا

به گزارش سرگرمی های محبوب، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان این که بیماری های ایسکمیک قلب، سکته مغزی، سرطان ریه و بیماری های مزمن انسداد ریوی شایع ترین بیماری های ناشی از آلودگی هوا هستند؛ هزینه مالی ناشی از این بیماری ها را بیان کرد.

4 بیماری شایع ناشی از آلودگی هوا

دکتر عباس شاهسونی در تبادل نظر با تسنیم درباره علل مهم آلودگی هوا اظهار کرد: بیشترین دلیل و منابع مهم آلودگی هوا منابع متحرک خصوصاً خودرو ها و موتورسیکلت های فرسوده و کامیون های دیزلی هستند.

وقوع سالانه 20800 مرگ منتسب به آلودگی هوا

وی با بیان این که در 27 شهر کشور با جمعیت تقریبی 35 میلیون نفر، مطالعات وزارت بهداشت نشان داده که سالانه 20 هزار و 800 مرگ منتسب به آلودگی رخ می دهد، اضافه نمود: در این مطالعه تعیین شد که حدود 12.6 درصد از مرگ هایی که سالانه در کشور رخ می دهد منتسب به آلودگی هواست.

4 بیماری شایع ناشی از آلودگی هوا

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت از آنالیز علل مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در این مطالعه خبر و ادامه داد: در مطالعه صورت گرفته مرگ به دلیل ابتلا به بیماری های ایسکمیک قلب، سکته مغزی، سرطان ریه و بیماری های مزمن انسداد ریوی مورد آنالیز نهاده شد که شایع ترین بیماری های ناشی از آلودگی هوا هستند که در کشور منجر به مرگ می شوند.

مرگ 1972 نفر به دلیل سکته مغزی ناشی از آلودگی هوا

وی توضیح داد: تعداد مرگ های منتسب به آلودگی هوا به دلیل سرطان ریه در بزرگسالان بالاتر از 30 سال، 513 نفر بوده است؛ تعداد مرگ های ناشی از بیماری های ایسکمیک قلبی به دلیل مواجهه با ذرات معلق PM2.5 در شهر های مورد مطالعه 4922 نفر بوده و تعداد مرگ به دلیل سکته مغزی منتسب به مواجهه با این ذرات، 1972 نفر بوده است.

وی گفت: تعداد مرگ های منتسب به آلودگی هوا به دلیل بیماری های مزمن انسداد ریوی به طورمیانگین 574 نفر بوده است.

هزینه مالی 4 بیماری منتسب به آلودگی هوا

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان این که آلودگی هوا سالانه 8.2 میلیارد دلار هزینه مالی به کشور تحمیل می نماید؛ اعلام کرد: طبق نتایج مطالعه صورت گرفته، هزینه مالی ناشی از مرگ و میر بر اثر سرطان ریه 201 میلیون دلار، بیماری های مزمن انسداد ریوی 225 میلیون دلار، بیماری های ایسکمیک قلبی 1932 میلیون دلار و سکته مغزی نیز 774 میلیون دلار بوده است.

منبع: فرارو

به "4 بیماری شایع ناشی از آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 بیماری شایع ناشی از آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید