61 درصد جمعیت هدف بردسکن واکسینه شدند

به گزارش سرگرمی های محبوب، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن گفت: بردسکن در بین شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه اول واکسیناسیون را دارد و تا به امروز 61 درصد جمعیت هدف آن واکسینه شدند.

61 درصد جمعیت هدف بردسکن واکسینه شدند

محمدرضا رضانژاد در گفت وگو با سرگرمی های محبوب اظهار کرد: از جمعیت 55 هزار و 500 نفری شهرستان بردسکن که می توانند واکسن بزنند، تا کنون به 61 درصد آنان واکسن تزریق شده است. خوشبختانه آمار مبتلایان به کووید 19 در این شهرستان رو به کاهش است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن توضیح داد: هرچند زمانی که شهرستان در شرایط نارنجی قرار داشت بین 27 تا 28 نفر در بیمارستان بستری بودند اما اکنون فقط 11 مبتلا به کرونا در بیمارستان شهرستان بردسکن بستری هستند و این نشان می دهد آمار رو به کاهش است.

رضانژاد فرایند واکسیناسیون در این شهرستان را بسیار مطلوب ارزیابی و اظهار داشت: در حال حاضر در مرکز تجمیعی شهر بردسکن و تمام مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت شهرستان واکسیناسیون انجام می گردد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن یادآور شد: اکنون تمام گروه های سنی 18 سال به بالا و گروه سنی دانش آموزان اعلام شده و مادران باردار شهرستان هم در حال واکسیناسیون هستند. بعلاوه از هفته آینده واکسیناسیون مادران باردار به صورت خانه به خانه هم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز نتیجه تست حدود 30 درصد از کسانی که مراجعه می نمایند، مثبت است، گفت: بر اساس بازدیدهای سرزده ای که از ادارات و بانک ها انجام شده، بیش از 90 درصد کارکنان این مجموعه ها فقط حدود 50 درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت می نمایند.

رضانژاد اضافه کرد: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح بازار کم رنگ تر است که می طلبد شهفرایندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و به خصوص استفاده از ماسک توجه بیشتری داشته باشند.

وی اسم کرد: خوشبختانه از نظر تعداد واکسن کمبود خاصی در بردسکن مشاهده نمی گردد و انتظار می رود استقبال از فرایند واکسیناسیون بیشتر گردد. تا به امروز به 80 درصد گروه های سنی بالای 45 سال واکسن تزریق شده اما در گروهای سنی جدیدی که اعلام شده، هنوز به اهداف مورد نظر نرسیده ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن گفت: کوشش می گردد در مدت زمان سه تا 6 ماه کل جمعیت شهرستان در برابر ویروس منحوس کرونا واکسینه شوند اما این به آن معنا نیست که کسی پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند.

وی عادی انگاری و شرکت در دورهمی های خانوادگی از مهم ترین مسائل شهرستان در افزایش مبتلایان به ویروس کرونا دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "61 درصد جمعیت هدف بردسکن واکسینه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "61 درصد جمعیت هدف بردسکن واکسینه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید