آنچه دانشمندان می خواهند درباره کرونا بدانند (1)، چه درمان هایی واقعا موثرند؟

به گزارش سرگرمی های محبوب، گرچه امروز نسبت به ابتدای شیوع ویروس کرونا چیزهای بیشتری درباره آن می دانیم، اما هنوز پرسش های زیادی درباره این ویروس برای دانشمندان باقی مانده است.

آنچه دانشمندان می خواهند درباره کرونا بدانند (1)، چه درمان هایی واقعا موثرند؟

به گزارش سرگرمی های محبوب به نقل از لوس آنجلس تایمز دانشمندان اکنون نسبت به ابتدای شیوع ویروس جدید کرونا که در اواخر سال 2019 در ووهان چین ظهور کرد، به دنبال کشف اسرار متفاوتی هستند.

دانشمندان در آن هنگام به دنبال یافتن منشا ویروس و پیش بینی میزان گسترش آن بودند، اما اولویت فعلی بسیاری از پژوهشگران این است که راه هایی برای یافتن درمان افراد بیمار و حفاظت از افرادی که دچار عفونت نشده اند، بیابند.

یکی از پرسش هایی که ذهن دانشمندان را به خود مشغول نموده است، این است که چه داروهایی واقعا باعث بهبودی بیماران کووید-19 می شوند

  • چه درمان هایی واقعا موثر هستند؟

پزشکان انواع بسیاری از داروها را بر روی بیماران کووید-19 آزمایش نموده اند، از جمله داروهایی که برای درمان بیماری های دیگر از جمله مالاریا، بیماری های خودایمنی و ابولا ساخته شده بودند. با وجودی اینکه این داروها امیدهایی بسیاری برانگیخته اند، اما تا به حال درمان معجزه آسایی در میان آنها یافته نشده است.

موسسه های ملی بهداشت آمریکا (NIH) این هفته نخستین راهنمای درمانی برای کووید-19 را منتشر کردند و به پزشکان هشدار دادند که هنگام تجویز دارو برای بیماران محتاط باشند. سازمان غذا و داروی آمریکا نیز تا به حال هیچ دارویی را برای این بیماری جدید تایید ننموده است و داوری درباره درمان های بالقوه مانند داروی رمدسیویر که در اصل برای درمان ابولا ساخته شد و کارآزمایی بالینی آن ادامه دارد، هنوز انجام نشده است.

  • کشف خواص ضد کرونایی یک داروی تجربی| چطور رمدسیویر بر ضد ویروس کرونا عمل می نماید

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در حال حاضر توصیه ای برای تجویز داروی ضد مالاریای کلروکین یا چند داروی دیگر مورد توجه که کارآزمایی بالینی آنها در حال اجرا است، نمی نماید.

اما این سازمان توصیه می نماید که پزشکان از تجویز همزمان هیدروکسی کلروکین (یک مشتق کلروکین که برای درمان بیماری های خودایمنی مانند لوپوس و آرتریت روماتوئید به کار می رود) و آنتی بیوتیک آزیترومایسین پرهیز نمایند، چرا که خطر بالقوه ایجاد اختلال ریتم قلب را دارند. این سازمان همچنین تجویز ترکیب دو داروی ضد اچ آی وی (ویروس ایدز) لوپیناویر و ریتوناویر را که با نام تجاری Kaltera به فروش می رسند، تایید نمی نماید.

NIH همچنین مصرف سایر رده های دارویی از جمله اینترفرون ها، مهارنماینده های کیناز ادم (Janus kinase) داروهای مهارنماینده ACE و داروهای مسدودنماینده گیرنده آنژیوتانسین را برای درمان کووید-19 توصیه نمی نماید.

همچنین بر اساس این راهنمای جدید این سازمان از تجویز داروهای کورتیکوستروئیدی یا کورتونی به شکل سیستمیک در اغلب بیماران بستری که شرایط بحرانی ندارند، باید پرهیز کرد.

این سازمان می گوید ضروری است کارآزمایی بالینی قطعی انجام گردد تا درمان های موثر برای بیماران کووید-19 مشخص شوند.

یکی از سریع ترین راه ها برای یافتن درمان های موثر برای کووید-19 آزمایش داروهایی است که قبلا در بیماری های دیگر بی خطر بودنشان ثابت شده است. پژوهشگران از جمله داروهای ضد انعقاد را برای بیماران امتحان می نمایند، چرا که ممکن است به حل کردن لخته های خونی ایجاد شده در رگ های بعضی از بیماران کووید-19 در شرایط بحرانی یاری کند.

  • آیا لخته های خونی کوچک کووید-19 را مرگبارتر می نمایند؟

البته داروها تنها گزینه درمانی برای بیماران کروناویروس نیستند. شیوه ساده ای که بعضی از مراکز درمانی در آمریکا امتحان می نمایند، به شکم خواباندن بیماران است به این امید که قرار دادن آنها در این شرایط به تخلیه ریه ها از مایعات و بهبود اکسیژن خون بیماران یاری کند. NIH این شیوه را برای بیماران متصل به دستگاه تنفس مصنوعی که با این وجود اکسیژن خونشان افزایش نمی یابد، توصیه می نماید.

پژوهشگران می گویند جستجو در میان انبوه اطلاعاتی که درباره این داروها منتشر می گردد و مشخص اینکه نتایج کدام آنالیز ها معتبر است، چالش بزرگی در پیشرفت در این زمینه است.

به گفته آنها انواع روش های درمانی بر روی بیماران کووید-19 امتحان شده اند، مشکل مشخص کردن این است که کدام از این روش ها واقعا تاثیربخش هستند یا نه یا میزان تاثیربخشی شان چقدر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آنچه دانشمندان می خواهند درباره کرونا بدانند (1)، چه درمان هایی واقعا موثرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه دانشمندان می خواهند درباره کرونا بدانند (1)، چه درمان هایی واقعا موثرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید