برترین چای ها برای سلامت بدن کدامند؟

به گزارش سرگرمی های محبوب، خبرنگاران : چای یک نوشیدنی بسیار سالم با اندازه ایده آل کافئین است.

برترین چای ها برای سلامت بدن کدامند؟

چای دشمن سرماخوردگی است.

به گزارش سرگرمی های محبوب ، میخائیل بوگمولوف متخصص غده های داخلی در روسیه طی مصاحبه با روزنامه AiF میزان نوشیدن روزانه چای برای هر فرد به طوری که به سلامتی اش آسیبی وارد نشود، چهار لیتر چای دم نموده کم رنگ گفت.

به گفته این متخصص روسی هر فرد بالغ می تواند روزانه 400 میلی گرم کافئین مصرف کند البته این ماده فقط در چای و قهوه وجود ندارد و نوشابه، کاکائو، شکلات و نوشیدنی های انرژی زا نیز حاوی این ماده هستند، اما برای سهولت در محاسبه مصرف روزانه کافئین، معیار را قهوه قرار دادیم که هر واحد قهوه حاوی حدود 100 میلی گرم کافئین است.

براین اساس هر لیتر چای دم نموده کم رنگ حدودا حاوی یک واحد قهوه است که از این رو می توان روزانه حدود 4 لیتر چای نوشید. اما اگر چای دم نموده با رنگ میانه باشد هر واحد قهوه آن حدود نیم لیتر است که براین اساس حداکثر دو لیتر می توان چای نوشید. در مقابل دوز روزانه چای غلیظ با 4 واحد قهوه حدود 1.8 لیتر خواهد بود.

بوگمولوف اضافه کرد: خلاصه آنکه چای یک نوشیدنی بسیار سالم با میزان ایده آل کافئین است، اما مصرف بیش از حد آن سخت است و در عین حال میزان زیادی آنتی اکسیدان مفید نیز در چای وجود دارد.

انواع چای های مفید

پیش از این یک متخصص تغذیه روسی دیگر نیز در خصوص ویژگی های بی نظیر انواع چای سخن گفته و تاکید نموده بود که باید در فصل سرما به میزان مناسب از آن نوشید.

انواع چای ها اکسیر سلامتی واقعی به حساب می آیند و در برابر بیماری هایی چون سرماخوردگی از بدن محافظت می نمایند. این متخصص روسی 3 نوع چای مفید برای سلامتی را چای گل رز وحشی، چای هیبسکوس و چای زنجبیل ذکر نموده است.

منبع: رکنا

به "برترین چای ها برای سلامت بدن کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین چای ها برای سلامت بدن کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید