ب ام و M4 کانورتیبل تازه مدل 2022 چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش سرگرمی های محبوب، ب ام و M4 کانورتیبل تازه مدل 2022 رسماً معرفی گردید. خودرویی که نسبت به نسل گذشته سبک تر، قوی تر و مهمتر از همه، حالا با ویژگی xDrive هم به فروش می رسد.

ب ام و M4 کانورتیبل تازه مدل 2022 چه ویژگی هایی دارد؟

510 اسب بخار زیر سقف آسمان!

سرگرمی های محبوب - محمد فتح اللهی: ب ام و M4 کانورتیبل نو همچنان از موتور شش سیلندر توئین توربو خطی استفاده می نماید. اما حالا قدرت خروجی موتور آن به 510 اسب بخار رسیده است. برخلاف گیربکس های هفت سرعته SMG قبلی مدل های M، ب ام و اینبار تصمیم گرفته است که از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF استفاده کند. ب ام و M4 کانورتیبل نو ، M4 کوپه و M3 مجهز به این گیربکس خواهند بود. البته می توان گفت که این گیربکس نو، لذت رانندگی گیربکس های قدیمی را ندارد.

گشتاور موتور S58 سه لیتری نو هم 650 نیوتن متر است. این گشتاور از دور 2750 تا 5500 در اختیار راننده واقع شده است. حداکثر دور مجاز اما در این موتور نسبت به مدل قبلی پایین تر آمده است. در حالی که با نسل قبلی M4 می توانستید تا 7600 دور در دقیقه برانید اما دور موتور در این پیشرانه محدود به 7200 دور شده است.

دیفیوزر نصب شده بر روی سپر عقب M4 کانورتیبل تنها جنبه نمایشی دارد!

کمپانی ب ام و مدل M4 کانورتیبل نو را با یک قیمت رقابتی به فروش می رساند. 89/295 دلار ناقابل! اما اگر این خودرو انتخاب نهایی شماست بدانید که حالا M4 نو قابلیت انتقال نیرو به هر چهار چرخ را دارد. یعنی حالا می توان شتابی زیر چهار ثانیه با این خودرو به ثبت رساند. رقم رسمی اعلام شده برای شتاب این خودرو 3/6 ثانیه است. این قابلیت هم در مدل M3 و هم در مدل های M4 قابل سفارش است. البته در برخی از بازارها مانند بریتانیا هنوز قابلیت xDrive قابل سفارش نیست.

حداکثر سرعت همچنان محدود به 250 کیلومتر در ساعت است. اما می توان با این خودرو تا 280 کیلومتر در ساعت سرعت گرفت.

گیربکس هشت سرعته ZF جایگزین جعبه دنده هفت سرعته SMG شده است

نکته مهم این است که M3 و M4 نو با گیربکس دستی خداحافظی کردند. طبیعتاً این یک خبر بد برای علاقه مندانی است که مایل هستند از پای چپ خود هم در هنگام رانندگی استفاده نمایند.

سقف پارچه ای بجای فلزی

نسل نو M4 کانورتیبل از سقف پارچه ای بهره مند است

مهمترین خبر در خصوص ب ام و M4 کانورتیبل نو نبود سقف فلزی جمع شونده است. این تصمیم از سوی ب ام و برای افزایش لذت رانندگی، پایین آوردن مرکز ثقل و بعلاوه کاهش وزن گرفته شده است. این سقف پارچه ای در مدت زمان هجده ثانیه جمع می گردد. هواداران ب ام و سری چهار نو دو دسته اند. برخی عاشقانه آن را دوست دارند و برخی به علت طراحی جلو پنجره نو از آن متنفراند. این مقدار عشق و نفرت در مدل های M3 و M4 به مراتب بیشتر از گذشته هم شده است. اما چه دوست دار آن باشید یا متنفر، باید بدانید که M3 و M4 های نو شاید آخرین نسل از موتورهای توربوشارژ را در اختیار داشته باشند.

کما اینکه مرسدس بنز C63 نو مجهز به یک موتور چهار سیلندر هیبریدی 2 لیتری خواهد بود. البته گفته می گردد این پیشرانه چهار سیلندر توانایی استخراج قدرتی فراتر از 500 اسب بخار را دارد.

نسل نو مرسدس بنز C63 مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر است که می تواند قدرتی فراتر از 500 اسب بخار داشته باشد

ب ام و M4 کانورتیبل نو فعلاً رقیبی در بازار ندارد. آئودی RS5 کانورتیبل دیگر به بازار نخواهد آمد و پورشه 911 کابریوله هم با قیمت بیشتر در این گروه خودرویی نیست. مرسدس بنز C63 کانورتیبل هم احتمالاً با موتور چهار سیلندر دیگر صدای فوق العاده ای نخواهد داشت. پس اگر امکان خرید این خودرو کم نظیر را دارید سعی کنید بدون نصب پلاک جلو! از رانندگی با آن لذت ببرید.

منبع: بیت ران

به "ب ام و M4 کانورتیبل تازه مدل 2022 چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ب ام و M4 کانورتیبل تازه مدل 2022 چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید