دلایل بوی بد دهان چیست؟

به گزارش سرگرمی های محبوب، اگر متوجه شدید که نفس و دهان شما یا عرق و ادرارتان بوی شبیه ماهی فاسد می دهد، احتمالا نشان دهنده نارسایی کلیه است و یک مطالعه تازه این موضوع را تصدیق می نماید. این اختلال که به آن سندروم بوی ماهی گفته می گردد، به گونه ای است که در آن بدن قادر نیست مواد شیمیایی با بوی قوی را تبدیل به ذراتی کند که بویش خنثی می گردد.

دلایل بوی بد دهان چیست؟

گاهی اوقات علائم بد روی دهان و دندان را می توان با رعایت بهداشت دهان بهبود بخشید که شامل مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و تمیز کردن منظم دندان ها است، اما گاهی اوقات دلیل ریشه ای در این قضیه وجود دارد که ربطی به بهداشت دهان ندارد.

در حقیقت برخی از متخصصان بر این عقیده هستند که اگر احساس می کنید دهانتان بوی یک چیز خاص می دهد که با مسواک زدن رفع نمی گردد، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید و به آنالیز کلیه ها بپردازید، اما به نظر شما این شرایط چه علائمی را با خودش به همراه دارد؟

اگر متوجه شدید که نفس و دهان شما یا عرق و ادرارتان بوی شبیه ماهی فاسد می دهد، احتمالا نشان دهنده نارسایی کلیه است و یک مطالعه نو این موضوع را تصدیق می نماید. این اختلال که به آن سندروم بوی ماهی گفته می گردد، به گونه ای است که در آن بدن قادر نیست مواد شیمیایی با بوی قوی را تبدیل به ذراتی کند که بویش خنثی می گردد.

بوی قوی در بدن و منزجر کننده می تواند در جنبه های سبک زندگی فرد، نوع روابطش با دیگران، زندگی اجتماعی و شغلش اثر منفی داشته باشد. برخی از افراد مبتلا به سندروم بوی ماهی ممکن است دچار مسائل اجتماعی و افسردگی شوند.

منبع: تعادل

منبع: فرادید

به "دلایل بوی بد دهان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل بوی بد دهان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید