واکسن فعلا به صورت دولتی وارد می گردد ، فراوری 145 میلیون دُز واکسن ایرانی تا آخر سال

به گزارش سرگرمی های محبوب، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از واردات 4 میلیون و 450 هزار دُز واکسن کرونا به کشور تا روز گذشته اطلاع داد.

واکسن فعلا به صورت دولتی وارد می گردد ، فراوری 145 میلیون دُز واکسن ایرانی تا آخر سال

به گزارش سرگرمی های محبوب، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با فارس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون و ارائه گزارش جامع واکسیناسیون کرونا توسط وزارت بهداشت گفت: براساس گزارشی که مسئولان وزارت بهداشت امروز در کمیسیون ارائه دادند، تا به امروز حدود 3 میلیون و 450 هزار دُز واکسن کرونا خریداری و وارد کشور شده که میزان قابل توجهی از آنها در یکی دو روز اخیر وارد شده است.

وی اضافه نمود: علاوه بر این رقم، یک میلیون دُز واکسن اهدایی سینوفارم نیز به وسیله هلال احمر وارد کشور شده و همچنان هم خرید و واردات واکسن به تدریج در حال اجرا است که در مجموع 4 میلیون و 450 هزار دُز می گردد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر واردات واکسن خارجی، پنج شرکت داخلی فراوریکننده واکسن نیز همچنان در حال کار هستند و اطلاعات کامل واکسن های فراوریی شان را به سازمان غذا و دارو ارائه داده اند و این امیدواری وجود دارد که با فراوری واکسن های کوو ایران برکت، انستیتو پاستور، فخرا و رازی فرایند واکسیناسیون کرونا در هفته ها و ماه های آینده توسعه پیدا کند.

فراوری 145 میلیون دُز واکسن ایرانی تا خاتمه سال

شهریاری توضیح داد: این امیدواری وجود دارد که از اول خردادماه بخشی از واکسن های فراوری داخل برای تزریق آماده گردد و پیش بینی مسئولان وزارت بهداشت نیز این است که تا خاتمه سال حدود 145 میلیون دُز واکسن کرونای فراوری داخل آماده گردد که براساس این پیش بینی می توانیم از ابتدای مهرماه واکسیناسیون عمومی را به طور گسترده آغاز کنیم.

وی با اشاره به آمار واکسن های تزریق شده در هفته های اخیر گفت: براساس گزارش ارائه شده، تا به امروز بیش از 2 میلیون و 700 هزار دُز واکسن تزریق شده و فرایند واکسیناسیون نیز به صورت آنلاین و لحظه ای رصد می گردد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه به تدریج مدیریت فرایند واکسیناسیون در حال بهتر شدن است، گفت: کاری که جمهوری اسلامی انجام داد و در جهان بی نظیر بوده است، این بوده که واکسیناسیون را از افراد مسن و پیر آغاز نموده و به تدریج به سنین پایین می آید و این ناشی از فرهنگ ملی و دینی ما است که برای سالمندان صندلی ویژه ای قائل هستیم در حالی که در بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر حتی اگر دستگاه اکسیژن بر صورت فرد سالمند بوده آن را جدا می نموده و به فرد جوان تر می داده اند.

شهریاری توضیح داد: در واکسیناسیون اجرا شده تا به امروز کمترین عارضه را داشته ایم و کمتر از یک درصد مرگ و میر ناشی از تزریق واکسن در خانه سالمندان ما رخ داده است.

واکسن فعلا به صورت دولتی وارد می گردد

وی همچنین درباره موضوع واردات واکسن توسط بخش خصوصی نیز مطرح کرد: در این رابطه خود آقای رئیس جمهور هم حرف قبلی اش را تصحیح نموده؛ چون واردات گسترده واکسن توسط بخش خصوصی نگرانی پولی شدن واکسیناسیون در شرایط اپیدمی کرونا را پیش می آورد، لذا فعلاً واکسن به صورت دولتی وارد می گردد و اگر بخش خصوصی هم پیروز به واردات گردد، باید تحویل دولت بدهد تا وزارت بهداشت آن را در چارچوب اولویت های تعریف شده تزریق کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر لزوم همکاری همه دستگاه ها و ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت گفت: گزارش کمیسیون در مورد تخلفات ستاد کرونا و بی توجهی آن به تذکرهای وزارت بهداشت در ایام عید نوروز در مرحله جمع آوری و تکمیل مستندات واقع شده است و احتمالاً تا اواخر هفته آینده تکمیل شده و برای اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس تحویل هیأت رئیسه خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "واکسن فعلا به صورت دولتی وارد می گردد ، فراوری 145 میلیون دُز واکسن ایرانی تا آخر سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن فعلا به صورت دولتی وارد می گردد ، فراوری 145 میلیون دُز واکسن ایرانی تا آخر سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید