وزیر خارجه آمریکا از تایوان به عنوان یک کشور مستقل یاد کرد

به گزارش سرگرمی های محبوب به نقل از اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که پیشتر در جریان سخنرانی خود در جلسه استماع کنگره، از تایوان به عنوان یک کشور و نه بخشی از چین نام برده بود، قرار است هفته آینده در راستای پیگیری سیاست های همکاری میان آمریکا، ژاپن و استرالیا به این دو کشور سفر کند.

وزیر خارجه آمریکا از تایوان به عنوان یک کشور مستقل یاد کرد

به نوشته روزنامه تایوان نیوز، بلینکن با به کار بردن نام تایوان به عنوان یک کشور، تابوی نا نوشته ای را شکسته که تا به امروز مقامات آمریکایی پیش از دولت بایدن از انجام آن پرهیز کرده اند.

بلینکن در جریان جلسه استماع کمیته روابط خارجی کنگره و در پاسخ به سوال نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا، از نام کشور برای تایوان استفاده کرده و گفت: من با نظر شما موافقم که تایوان از دمکراسی قدرتمندی برخوردار است، یک قدرت بزرگ در فناوری بوده و کشوری است که می تواند کمک های شایانی نه تنها به مردم خود، بلکه به جهان داشته باشد. (کمک به درمان) کووید از جمله این مثال هاست.

لازم به ذکر است وزارت خارجه آمریکا پیش از این و در راستای تعهد خود به پکن در خصوص سیاست یک چین متحد، همواره از تایوان به عنوان منطقه خودمختار نام برده و تا به امروز از نام کشوری مستقل برای این منطقه استفاده نکرده و سخنان بلینکن نخستین اظهارات یک وزیر خارجه آمریکا در خصوص مستقل قلمداد کردن تایوان از چین محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وزیر خارجه آمریکا از تایوان به عنوان یک کشور مستقل یاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آمریکا از تایوان به عنوان یک کشور مستقل یاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید