20 نکته مهم در خرید و نگهداری از لپ تاپ

به گزارش سرگرمی های محبوب، زمانی که برای خرید لپ تاپ اقدام می کنید سوالات زیادی فکر شما را مشغول خواهد نمود. اگر می خواهید لپ تاپ دست دوم بخرید، نگرانی هایی هم در خصوص سلامت دستگاه و نحوه نگهداری از آن وجود خواهد داشت. بنابراین به عنوان خریدار باید نکات زیادی را در نظر داشته باشید. ما سعی می کنیم در این راهنمای خرید به متداول ترین سوالاتی که از سوی کاربران برای خرید لپ تاپ استوک مطرح شده پاسخ دهیم. پاسخ سوالات با هدایت مستقیم یک کارشناس حرفه ای تدوین شده و می تواند راهنمای خوبی برای خرید و نگهداری لپ تاپ هم باشد.

20 نکته مهم در خرید و نگهداری از لپ تاپ

آیا لپ تاپ دست دوم بخریم؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: بله. در شرایطی که لپ تاپ استوک دارای گارانتی معقولی بوده و قیمت مناسبی داشته باشد، می توانید برای خرید آن اقدام کنید.

لپ تاپ های دست دوم معمولا به وسیله فروشندگان و اشخاص به فروش می رسند و انواع مختلفی دارند. نکته ای که در زمان خرید لپ تاپ دست دوم باید به آن توجه کنید سلامت فیزیکی، سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه است. درست است که لپ تاپ های دست دوم قیمت پایین تری در مقایسه با لپ تاپ نو دارند اما در مقابل ممکن است، مسائلی داشته باشند که یک شخص عادی متوجه آن ها نگردد.

پس برای خرید لپ تاپ دست دوم بهتر است با یک متخصص مشورت کنید. قبل از خرید حتما لپ تاپ را تست کنید تا مسئله ای نداشته باشد. گارانتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است از طرفی نداشتن مسائل سخت افزاری و نرم افزاری عامل مهمی در انتخاب دستگاهی مناسب است. در زمان خرید دستگاه باید تمامی تجهیزات آن شامل باتری و کابل شارژ و دفترچه راهنما و همین طور گارانتی در اختیار شما قرار بگیرد.

چه برندی از لپ تاپ برای برنامه نویسی پیشنهاد می کنید؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: در شغل برنامه نویسی، گرافیک لپ تاپ کاربرد چندانی نخواهد داشت. اما در مقابل پردازنده محاسباتی بسیار با اهمیت است.

لپ تاپی را بخرید که دارای پردازنده محاسباتی با قدرت بالایی باشد. نمونه های زیادی از لپ تاپ ها با پردازنده محاسباتی قوی در سایت سرگرمی های محبوب وجود دارد. با جستجوی مناسب می توانید لپ تاپی انتخاب کنید که کاربرد لازم را برای شما داشته و برترین گزینه برای برنامه نویسی باشد.

برای خرید لپ تاپ استوک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: یکی از مهم ترین مواردی که در زمان خرید لپ تاپ استوک باید به آن توجه کنید، عدم شکستگی دستگاه است.

  • از طرفی باید به پیچ ها و درزهای قاب بالا و پایین دستگاه توجه کنید تا زیاد دستکاری نشده باشند.
  • مورد بعدی صفحه نمایش لپ تاپ استوک است. صفحه نمایش را به خوبی آنالیز کنید تا خط و خش نداشته باشد.
  • لپ تاپ را روشن کنید و از سلامت باتری مطمئن شده و همین طور هارد و DVD آن را تست کنید.
  • در زمان روشن بودن لپ تاپ دست دوم به عملکرد فن دستگاه هم توجه کنید. فن لپ تاپ باید روشن شده و دور بگیرد و از همه مهم تر بی صدا کار کند.
  • پیشنهاد می کنیم برای خرید لپ تاپ استوک حداقل به مدت 24 ساعت اجازه تست بگیرید و در این مدت عملکرد دستگاه را به خوبی آنالیز کنید تا مسئله ای نداشته باشد.

عمر مفید یک لپ تاپ چقدر است؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: بسیاری از کاربران تصور می نمایند یک لپ تاپ تا زمانی که از عهده کارها بربیاید، قابل استفاده خواهد بود. اما باید بدانید که این تصور کاملا اشتباهی است. لپ تاپ ممکن است در اثر استفاده زیاد، دچار مشکل شده و درست زمانی که به آن احتیاج دارید، ناگهان خاموش گردد و دیگر کار نکند.

طول عمر یک دستگاه تحت تاثیر عوامل مختلفی واقع شده است که شامل نحوه استفاده، مدل های مبتنی بر تکنولوژی های تازه، ورود تکنولوژی های نوین و عوامل دیگری است.

اگر لپ تاپ مستقیم با برق کار کند، مسئله ای ندارد؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: خیر. اگر لپ تاپ شما به صورت مستقیم با برق کار کند مسئله ای برای آن پیش نخواهد آمد.

فقط توجه داشته باشید که در زمان قطع ناگهانی برق ac ممکن است اطلاعاتی که در آن لحظه روی آن کار می کردید، ذخیره نگردد؛ چون سیستم بلافاصله خاموش خواهد شد. پس بهتر است برای کار با لپ تاپ از باتری بهره ببرید تا اگر برق شهری قطع شد مسئله ای برای اطلاعات جاری شما پیش نیاید.

مزیت مک بوک در مقایسه با لپ تاپ های دیگر چیست؟

مزیت های یک لپ تاپ را باید با توجه به کاربردهای آن سنجید. مک بوک سخت افزار قدرتمندی دارد و به همین خاطر هم قیمت آن از برندهای دیگر بیشتر خواهد بود.

در زمان خرید مک بوک باید به این نکته توجه داشته باشید که این وسیله چه کاربری ای برای شما دارد. اگر کارهایی که انجام می دهید مثلا با یک نوت بوک ساده هم قابل اجراست، قاعدتا احتیاجی نیست هزینه بیشتری را متحمل شوید.

به طور کلی نمی توان گفت که شرکت اپل سرآمد تمام شرکت های سازنده لپ تاپ است. باید به این نکته توجه داشته باشید که بعضی از شرکت ها به دلیل معروفیت برند خود هزینه های اضافی از خریدار دریافت می نمایند.

هزینه تعمیر LCD شکسته لپ تاپ ASUS چقدر است؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: ال سی دی ها در نوع پورت ها و خروجی تصویر مانند رزولوشن می توانند تنوع بسیاری داشته باشند. با توجه به تنوع بالای این قطعه و نگهداری لپ تاپ خود بهتر است آن را به یک تعمیرکار معتبر و حرفه ای نشان دهید تا با توجه به بودجه شما و همین طور با توجه به نوع لپ تاپ، LCD مناسب را انتخاب نموده و برای نصب آن اقدام کند.

SSD چقدر در لپ تاپ دست دوم اهمیت دارد؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: SSD در لپ تاپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با نصب یک SSD روی لپ تاپ تازه متوجه سرعت بالای پردازش اطلاعات خواهید شد.

پیشنهاد می کنیم لپ تاپی را بخرید که دارای SSD باشد. اگر لپ تاپ مورد نظر شما SSD نداشت، خودتان می توانید یکی تهیه نموده و آن را نصب کنید.

در زمان فول بودن باتری، اگر لپ تاپ به برق باشد، ایرادی دارد؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: خیر. همه لپ تاپ ها سیستم سوئیچینگ هوشمند دارند. به لطف وجود این سیستم، با 100% شدن شارژ باتری، جریان برق به صورت اتوماتیک قطع خواهد شد و در نتیجه مسئله ای برای لپ تاپ پیش نخواهد آمد.

چرا اولین قطعه ای که خراب می گردد، باتری لپ تاپ است؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: زمانی که باتری لپ تاپ دچار مشکل می گردد، دو راه حل دارید. یکی اینکه باتری آن را تعویض کنید که بسته به مدل و برند می تواند هزینه متفاوتی داشته باشد یا از لپ تاپ به عنوان یک PC بهره ببرید که در این شرایط عمر دستگاه شما به عنوان یک رایانه همراه به انتها می رسد.

تنها در شرایطی می توانید لپ تاپ استوک خود را به PC تبدیل کنید که باتری دستگاه شما در بازار موجود نباشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا جای ممکن برای تعویض باتری لپ تاپ اقدام کنید. باتری ها عمر مفیدی دارند و با توجه به ساعات روشن بودن دستگاه می تواند از عمر مفید آن ها کاسته گردد.

باتری به مرور زمان ضعیف شده و ناگهان روزی فرا می رسد که دیگر کار نخواهد نمود. پس بهتر است از باتری لپ تاپ محافظت کنید و زمانی که کاملا شارژ شد آن را از برق جدا کنید.

آیا استفاده از محافظ برق برای لپ تاپ ضروری است؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: بله. اگر باتری لپ تاپ استوک را خارج نموده اید و بدون باتری در حال کار با دستگاه هستید، پیشنهاد می کنیم برای محافظت و نگهداری لپ تاپ و بعلاوه جلوگیری از بروز آسیب به دلیل نوسانات برق در زمان قطعی و وصلی آن، از محافظ برق بهره ببرید.

نوسانات برق و اتصال لپ تاپ به جریان مستقیم برق می تواند خسارات هنگفتی به دستگاه شما وارد کند.

چطور از آداپتور لپ تاپ محافظت کنم؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: برترین روش استفاده از آداپتور لپ تاپ این است که ابتدا آن را به برق متصل نموده و سپس به لپ تاپ وصل کنید. نوسانات برق بیشترین اندازه آسیب را به آداپتور لپ تاپ وارد می نمایند، بنابراین برترین کار این است که از یک محافظ برق بهره ببرید. بهتر است از کشیدن ناگهانی و همین طور فشردن زیاد آداپتور خودداری کنید. هر کدام از این موارد باعث خرابی آداپتور می شوند.

از یک کابل برق باکیفیت برای آداپتور بهره ببرید چون کابل های بی کیفیت دارای درصد پایینی از مس در آلیاژ بوده و همین طور به دلیل نازک بودن به آداپتور آسیب می رسانند. سعی کنید از آداپتور در محیطی خشک و به دور از رطوبت و در دمای متعادل بهره ببرید.

آیا امکان تعویض صفحه iPad air 1 شکسته وجود دارد؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: در گذشته اگر چنین مسئله ای برای دستگاه پیش می آمد باید آن را تعویض می کردید؛ اما خوشبختانه در حال حاضر امکان تعویض صفحه نمایش وجود دارد.

نحوه صحیح قرارگیری لپ تاپ چگونه است؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: نحوه قرارگیری لپ تاپ یکی از نکات مهمی است که در هنگام استفاده، باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. اولین نکته اینکه هرگز لپ تاپ را روی پاهای خود قرار ندهید. بدن شما حرارت فراوری می نماید و از طرفی فن دستگاه نیز باد گرم فراوری خواهد نمود.

برخورد گرمای بدن شما با گرمای فن لپ تاپ منجر به ایجاد تبادل گرمایی شده و این امر در طولانی مدت باعث بروز آسیب در دستگاه خواهد شد.

بهتر است لپ تاپ را روی رومیزی های کرک دار، فرش، پتو و موارد مشابه آن قرار ندهید. کرک های موجود در فرش، پتو و رومیزی به مرور زمان وارد لپ تاپ شده و باعث خرابی هایی خواهند شد. پیشنهاد می کنیم لپ تاپ را روی یک سطح صاف قرار داده و یا سینی های خنک نماینده بهره ببرید.

در صورت آسیب کیبورد و تاچ پد چکار کنیم؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: اگر از تاچ پد و کیبورد لپ تاپ زیاد استفاده می کنید، ضروری است بدانید که این بخش ها ممکن است خراب شده و هزینه تعمیرات بالایی داشته باشند. بنابراین پیشنهاد می کنیم که از کیبورد جداگانه و موس بهره ببرید.

در صورت آسیب تماشا کیبورد و تاچ پد لپ تاپ استوک باید برای تعویض آن اقدام کنید. بهتر است برای تعمیر این قطعات به مراکز تخصصی و معتبر مراجعه کنید.

آیا لولای درب لپ تاپ خراب می گردد؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: بله. زمانی که مکرراً از درب لپ تاپ بهره ببرید و زیاد آن را باز و بسته کنید یا آن را به صورت صحیح باز و بسته نکنید، لولا یا درب لپ تاپ خواهد شکست.

برای نگهداری لپ تاپ و اینکه درب لپ تاپ و لولا خراب نگردد، درب را از وسط به آرامی باز و بسته کنید و از هر دو دست برای باز و بسته کردن درب لپ تاپ بهره ببرید.

دلیل سرد و گرم شدن لپ تاپ استوک چیست؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: در بعضی از موارد که لپ تاپ شما روشن نمی گردد، دلیل اصلی سرد و گرم شدن لپ تاپ است. به این مفهوم که دستگاه را برای مدت طولانی و در تابستان در گرما نگه داشته اید.

روشن کردن لپ تاپ در صورت گرمای زیاد به این وسیله آسیب می رساند؛ همین موضوع در خصوص هوای سرد نیز صدق می نماید. برای اینکه چنین مسئله ای پیش نیاید بهتر است قبل از روشن کردن لپ تاپ برای حداقل یک ساعت آن را در دمای متعادل قرار دهید.

کدام بخش لپ تاپ در اثر ضربه بیشتر آسیب می بیند؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: اگر به لپ تاپ فشار زیادی یا ضربه وارد گردد ممکن است دچار شکستگی صفحه نمایش یا بدنه گردد. اما مهم ترین قطعه ای که در این شرایط آسیب می بیند، هارد خواهد بود.

هاردها بر اساس اندازه حافظه قیمت های مختلفی دارند و در اثر آسیب، اطلاعات شما نیز قابل دسترس نخواهد بود. پس پیشنهاد می کنیم که مراقب فشار زیاد و ضربه ها باشید و کوشش کنید طوری از لپ تاپ نگهداری کنید که هیچ گاه آسیبی به آن وارد نگردد. برترین کار برای مراقبت و نگهداری لپ تاپ این است که برای حمل آن، از کیف مخصوص بهره ببرید که دارای ضربه گیر است.

برای تماشا آگهی های انواع لپ تاپ در سرگرمی های محبوب کلیک کنید

آیا آنتی ویروس برای لپ تاپ ضروری است؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: بله. همواره سعی کنید از آنتی ویروسی قوی و سبک برای لپ تاپ دست دوم و نو خود بهره ببرید. آنتی ویروس سبک در اصل اندازه کمتری از پردازنده سیستم شما را اشغال می نماید و به این ترتیب سرعت سیستم تان کاهش پیدا نخواهد نمود.

برای نگهداری لپ تاپ سعی کنید همواره از آنتی ویروس های اورجینال بهره ببرید. نسخه های کرک شده مسائلی را برای لپ تاپ ایجاد خواهند کرد و گاهی مجبور می شوید سیستم عامل را عوض کنید.

چطور لپ تاپ را خاموش کنیم؟

پاسخ کارشناس حرفه ای: برای افزایش طول عمر دستگاه و باتری ضروری است ابتدا تمامی برنامه هایی که باز هستند را ببندید و سپس لپ تاپ را خاموش کنید. این کار تاثیر زیادی روی طول عمر و سلامت باتری و لپ تاپ دارد.

حرف آخر در نگهداری لپ تاپ

لپ تاپ یکی از وسیله های ضروری برای انجام کارهای روزمره هستند و ما ساعاتی از روز را با این وسیله کار می کنیم. بنابراین سلامت فیزیکی و سخت افزاری این دستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این راهنما به آنالیز نکات مهم در خرید و نگهداری لپ تاپ دست دوم و نو پرداختیم. امیدواریم مطالبی که به آن ها اشاره شد، راهنمای خوبی در زمان خرید و استفاده باشد. شما برای خرید و نگهداری لپ تاپ چه نکاتی را در نظر می گیرید؟

آگهی های انواع لپ تاپ را در سرگرمی های محبوب ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "20 نکته مهم در خرید و نگهداری از لپ تاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 نکته مهم در خرید و نگهداری از لپ تاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید