ثبت بالاترین رکورد ابتلای روزانه در انگلیس، هشدار درباره خیز اومیکرون در اروپا

به گزارش سرگرمی های محبوب، نهادهای بهداشتی انگلیس با ثبت 78610 ابتلای روزانه رکورد جدیدی را از آغاز بحران کرونا ثبت کردند و نهادهای بهداشتی و سیاسی در اروپا هم درباره در پیش رو بودن روزهای سخت در این منطقه با توجه به شیوع گسترده اومیکرون هشدار داده اند.

ثبت بالاترین رکورد ابتلای روزانه در انگلیس، هشدار درباره خیز اومیکرون در اروپا

به گزارش گروه بین الملل سرگرمی های محبوب، شرایط کرونایی در اروپا همچنان حاد می گردد و مقامات اروپایی را در آستانه کریسمس بسیار نگران نموده است.

بالاترین رکورد ابتلای روزانه در انگلیس

انگلیس امروز (چهارشنبه) بیشترین مورد ابتلای روزانه به کووید19 در عرض 24 ساعت از شروع بحران کرونا را ثبت کرد. نهادهای بهداشتی در این کشور 78610 مورد ابتلای نو به کرونا در عرض 24 ساعت را ثبت کردند که بی سابقه بوده است. 165 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری ها ECDC هم پیش بینی نموده که سویه نو اومیکرون احتمالا در دو ماه ابتدایی سال 2022 به ویروس غالب در این اتحادیه تبدیل گردد.

هشدار مقام های سیاسی و بهداشتی اروپا درباره شیوع گسترده اومیکرون

این نهاد مهم بهداشتی در یک گزارش ارزیابی خطر، افزایش سریع موارد آلودگی به این سویه نو در منطقه مالی اروپا را پیش بینی کرد. بر اساس ارزیابی این نهاد اروپایی این احتمال وجود دارد که اومیکرون منجر به پذیرش بیشتر در بیمارستان ها و مرگ و میر بالاتر گردد.

کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا هم اعلام نمود که ماه های آینده ماه های دشواری خواهد بود. وی اضافه کرد: اومیکرون احتمالا موج بزرگی را ایجاد نموده و دوباره فشارها بر سیستم های بهداشتی را افزایش می دهد.

با توجه به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در اروپا و شیوع گسترده سویه نو اومیکرون در این اتحادیه اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم خواهان تشدید سرعت واکسیناسیون شده است.

وی در سخنانی در مجلس اروپا گفت: مهمترین چیز در حال حاضر افزایش هر چه سریع تر نرخ واکسیناسیون در اروپا است و این امر باید در همه گروه های سنی از جمله بچه ها شکل گیرد.

وی تاکید نمود: بهایی که ما اکنون برای نرخ واکسیناسیون پایین می پردازیم به سرعت بالا می رود. فون در لاین اومیکرون را بعد از دلتا چالش دو گانه ای برای اروپا دانست.

به گفته وی در حال حاضر 66 درصد شهروندان اتحادیه اروپا کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند و 62 میلیون نفر د هم یک واکسیناسیون تقویتی را دریافت نموده اند.

فون در لاین پیش بینی کرد که اومیکرون احتمالا تا اواسط ژانویه به ویروس غالب در این اتحادیه تبدیل گردد.

آندریا آمون، مدیر مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیکاری ها هم اعلام نمود: کشورها باید در اسرع وقت کوشش های خود برای واکسینه کرن کامل افراد و بعلاوه واکسیناسیون تقویتی را افزایش دهند. در شرایط فعلی واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست.

این مقام بهداشتی در اروپا تاکید نمود که باید اجرای سریع اقدامات و محدودیت های نو در دستور کار قرار گیرد.

اولین موارد آلودگی به اومیکرون در لیتوانی

در لیتوانی هم اولین موارد آلودگی به اومیکرون شناسایی شده است. معاون وزیر بهداشت این کشور امروز (چهارشنبه) از شناسایی دو مورد آلودگی به این ویروس اطلاع داد.

669 مرگ روزانه کرونایی در لهستان

لهستان هم با ثبت 669 مورد مرگ کرونایی روزانه رکورد نوی در مرگ های روزانه را در موج چهارم ثبت کرد. سخنگوی دولت از شمار بالای واکسینه نشده ها در لیست مرگ های کرونایی اطلاع داد. در عرض 24 ساعت بعلاوه 24266 مورد ابتلای نو روزانه در این کشور ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ثبت بالاترین رکورد ابتلای روزانه در انگلیس، هشدار درباره خیز اومیکرون در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بالاترین رکورد ابتلای روزانه در انگلیس، هشدار درباره خیز اومیکرون در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید